Xabi Alonso: "Det är dags att öppna samtal med klubben om min framtid"

Nu när spanjoren har återhämtat sig och återvänt till fotbollen är han redo att signera ett nytt kontrakt med klubben.

Real Madrids mittfältare Xabi Alonso har avslöjat att han är redo att sätta sig med klubbens chefer och diskutera en kontraktsförnyelse.

Den tidigare Liverpool stjärnans kontrakt med den spanska huvudstadsklubben löper ut sommaren 2014, och enligt rapporter vill José Mourinho signera 31-åringen till Chelsea.

Men Alonso, som nyligen återvände till planen efter att ha varit borta i fem månader på grund av en skada, hoppas att hans återkomst kommer att öppna kontraktssamtal med Los Blancos.

"Nu är det dags att öppna samtal med klubben om min framtid" sade Alonso till Canal Plus.

"När jag inte var i form kände jag inte för att prata om det (kontraktsförnyelse), men jag har god kommunikation med klubben".

Skriv en kommentar