Carlo Ancelotti: "Det är dags för Cristiano Ronaldo att vinna Ballon d'Or"

Italienaren säger att han blev överraskad av portugisens professioalism, och förklarade varför klubben sålde Özil.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti tycker att det är dags för Cristiano Ronaldo att vinna Ballon d'Or detta år.

Den portugisiska stjärnan har hamnat på andra plats, bakom Lionel Messi, ända sedan han vann utmärkelsen för första gången år 2008, men Ancelotti anser att 28-åringen förtjänar att vinna priset denna gång.

"Det är dags för Cristiano att vinna den istället för Messi eller Ribery" sade Ancelotti till El Larguero. "Han överraskade mig mest med sin professionalism. Han är mycket seriös och han är fokuserad på detaljer. Det är det som hjälper oss mest - han gör inte bara mål".

Sedan förklarade han beslutet att låta Mesut Özil flytta till Arsenal i sommar, och sade: "Att sälja Özil var ett taktiskt beslut. Jag föredrar Di Maria för lagets balans".

"Han har inte lika mycket kvalitet som Özil, men jag ville ha ha honom för hans karaktär och sättet han hjälper laget på. Med Bales ankomst trodde jag att det var viktigare att ha Di Maria än Özil".

"Bale var inte billig, men det är marknadens pris. Det var spelarens önskan att komma hit. Tottenham erbjöd honom mer pengar".

Sedan diskuterade han Bales situation i klubben, och sade: "Han hade inget ryggproblem, utan problemet var fysiskt. Han hade inte tränat, men nu mår han bra. Han är redo att spela från start. Han kan starta mot Barcelona".

"Jag frågade honom vart han föredrar att spela, och han svarade på högerpositionen. Jag tror att han gillar att spela där för att han kan skjuta med sin vänstra fot".

Kommentarer

RealMadrid

2013-10-25 - 19:44:50
så det va HANS ide att sälja Özil? trodde att perez eller vad nu han heter sålde Özil

HALAL MADRID

2013-10-25 - 21:11:38
Du över mig om du kan bättre kan du väl gå och bli tränare7ordförande... troru det är enkelt min pappa som tränade ett lag i vivision 4/5 hade ALDRIG tid att träffa mig men acelotti som spelet i LA LIGA och Cl

Anonym

2013-10-25 - 23:18:51
Ribery förtjänar, Cristiano förtjänar, Zlatan förtjänar definitivt den här säsongen men Messi kommer vinna ändå.

Omar

2013-10-25 - 23:29:26
Hahaha du över mig det var fint sagt

IZZIE-A

2013-10-25 - 23:39:04
Håller definitivt med de två kommentarerna ovan ... vinner Messi 5:e gången i rad syndar dem... det är som att inga andra spelare finns förutom Messi... förresten har inte sett ngt speciellt av Messi det här året... till och med innan hans skada ....

Får han den igen har jag gett upp hoppet för rättvisa inom fotbollsbranschen....

Anonym

2013-10-26 - 01:20:42
vinner messi så har han vunnit 4 ggr i rad inte 5

Omar

2013-10-26 - 02:53:08
Nej hans femte blir det, han har vunnit 2009/10/11/12

Skriv en kommentar