Gareth Bale: "Median överdrev med min skada"

Bale återvände i 2-0 vinsten mot Malaga, och han insisterade på att han har återhämtat sig från en lårskada som påverkade hans försäsong.

Efter Real Madrids vinst mot Malaga hävdade Gareth Bale att median överdrev med hans skada.

Den walesiska yttern byttes in i den andra halvleken och vann en straffspark som Cristiano Ronaldo satte, vilket gav marängerna en 2-0 vinst mot gästerna igår.

Rapporter i den spanska median hävdade att 24-åringen lider av en stor ryggskada - vilket förnekades av klubben - och den tidigare Tottenham spelaren har nu betonat att skadan inte är så stor som den har framställts.

"(Median har) överdrivit med min skada" sade Bale, rapporterar AS. "Jag har återhämtat mig från skadan jag led av".

"Jag hade ett litet problem i mitt lår och det resulterade till att jag inte fick spela så mycket. Jag missade försäsongen och kunde inte springa eller träna bekvämt".

"Sanningen är att det inte var viktigt. Allt är så överdrivet. Jag spelar redan igen".

"Det var viktigt för oss att vinna idag och jag tycker att vi spelade bra. Vi förtjänade vinsten och nu ser jag fram emot de två kommande matcherna".

Kommentarer

Anonym

2013-10-20 - 14:13:48
sämsta spelaren neymar är mycket bättre om ni tycker att han filmar kolla på bale visca el barca

Anonym

2013-10-20 - 14:14:55
inga barca fans får skriva här bale är ingen filmare det är fucking neymar som är det hala madrid hala bale och ronaldo fuck messi och hela barca

Anonym

2013-10-20 - 14:15:34
Önskar om att få svar vilken tid är det el classico nästa vecka


Svar: 26/10, klockan 18:00
Real Madriid CF Admin

Anonym

2013-10-20 - 20:25:21
el classico börjar 18.00 nästa lördag

REAL FOR LIFE

2013-10-21 - 18:32:27
vad är detta för skit vadå bale filmar det är ju neymar som gör det va fan så förbannad på barca fan kom igen nu de är bara siggiga för att vi äger dem

Skriv en kommentar