Hierro: "Jag har samma problem som Bale har, men jag kan fortfarande spela"

45-åringen insisterar på att walesaren inte behöver genomgå en operation för att rätta till sitt ryggproblem.

Real Madrid legenden Fernando Hierro har avdramatiserat fruktan över Gareth Bales ryggskada, och hävdade att han spelade mycket av sin professionella karriär med samma problem.

Förra veckan bekräftade La Liga giganterna att den walesiska stjärnan kommer att behöva genomgå en operation, men Hierro tycker inte att den tidigare Tottenham spelaren behöver en operation.

"Se på mig, jag hade samma problem" sade Hierro till journalister, rapporterar Goal. "Alla är olika, men i mitt fall så mådde jag bra. Jag spelade tills jag var 37 år trots skadan, och jag tränar fortfarande med veteranerna utan problem".

"Efter 18 år som professionell njuter jag fortfarande av att spela fotboll och jag opererade mig inte för att behandla problemet".

Kommentarer

Anonym

2013-10-17 - 18:46:52
Hierro glömmer att han är utomjordligt bra haha. Alla kan inte vara som du Hierro..

Skriv en kommentar