Sami Khedira: "Özils avgång har försvagat Real Madrid"

Mittfältaren känner att Los Blancos har fått lida efter Özils avgång, och avslöjade att han känner sig attackerad av den spanska pressen.

Sami Khedira säger att Real Madrid är svagare efter Mesut Özils flytt till Arsenal.

Den tyska stjärnan lämnade marängerna för Premier League giganterna för 50 miljoner euro i augusti, och hans landsman har nu medgett att Los Blancos lider av playmakerns plötsliga avgång.

"Många spelare beklagar Mesut Özils avgång, inklusive mig själv" sade Khedira till den tyska tidningen Kicker.

"Att förlora en spelare med Mesuts kvalitéer innebär en försvagning. Men vi har många spelare med fantastiska kvaliteter".

Khedira tog även sin tid att kritisera den spanska median, och sade: "Jag kommer aldrig att vara en mediafavorit i Spanien. Till och med innan säsongen började såg de mig på bänken eller i läktaren, och nu är jag syndabocken igen".

"Även om jag spelar bra får jag dåligt betyg av dem. Jag är inte spansk, jag kostade inte mycket pengar och jag signerades av Mourinho. Det är en skam att de behandlar mig såhär, men det gör mig inte ledsen".

"Jag bryr mig inte om jag blir älskad av median, jag kräver bara respekt, vilket jag inte får just nu".

Kommentarer

Anonym

2013-10-15 - 18:32:36
Han har rätt. Özil saknas, men är nu såld. Vi kan fortfarande återhämta oss.

Och Khadira förtjänar all kritik han får, han må vara en arbetshäst, han tillför dock inte mer än så.

Anonym

2013-10-15 - 20:03:57
Säg inte att khedira inte tillför något de räcker med att han balanserar laget vilket många inte kan förstå man behöver olika splartyper i ett lag för att det ska funka testa spela med 10 Ronaldo ska du se. Det är inget jävla FIFA du spelar

Real Özil

2013-10-15 - 20:35:47
Någon som har en bra stream till Sverige - Tyskland matchen?

Real Özil

2013-10-15 - 20:38:19
oops missade att det är tv4 som sänder matchen istället för kanal 5

Anonym

2013-10-16 - 10:06:07
Mycket bra sagt Sami, det är såna människor jag vill ha i mitt Real.

Anonym

2013-10-16 - 20:37:16
Äckel. Man ska glömma. Fan vad taskigt mot unga Isco.. de är sånt här som förstör stämning i truppen

The one and only özil

2013-10-16 - 22:54:57
Det där är inte äckligt, det är sanning. Han vågar erkänna det ni flesta förnekar, vi spelar inte lika bra som vi gjorde med Özil när ska alla börja fatta? Åtminstone så vågar han säga det som är rätt, till skillnad från Ancelotti som vet hur mycket Real saknar och behöver Özil men ändå så säger han att vi spelar bättre utan Özil. Inse fakta, vi har sålt Özil, vi har sålt en del av Real, alla vet att det var fel, börja bara inse det nu...

HALAL MADRID

2013-10-17 - 10:13:53
NI ALLA KAN FAN TA OCH DRA TILL ARSENAL JAG ÄR SÄKER PÅ ATT ALLA JUST NU ÄR LEDSNA ÖVER ÖZILS ÖVERGÅNG MEN VI ÄR MADRIDISTAS VI MÅSTE LÄRA OSS GÅ FRAMÅT OCH VISA VÅRT SJÄLVFÖRTROENDE FÖR ISCO OCH BALE, MEN OM NI SKA HÅLLA PÅ MED DET HÄR KOMMER VARKEN BALE ELLER ISCO HA SJÄLVFÖRTROENDE OCH VI FÖRLORAR ALLT!!

RealMadrid

2013-10-17 - 16:35:19
ISCO OCH BALE hahaha

Anonym

2013-10-17 - 18:46:08
The one and only özil:
Klart som fan att laget blir sämre? Man måste anpassa sig. Ge det lite tid. Lär dig blicka framåt. Isco är sjuuukt bra! Kanske inte Özils nivå men VÄLDIGT nära. Gissa vad, HAN ÄR 21 ! Tänk framåt!

Anonym

2013-10-17 - 19:06:55
visst kan vi tro på isco och bale men vad händer sen. för vi trodde på özil och många andra spelare som blev bortkörda. man bygger upp ett lag för att vinna ett lag som kan vinna. sen förstöra och börja om på nytt innan det laget har hunnit vinna nåt. juste det som är som jobbigt. jag menar det laget som är nu kommer inte vinna cl. och kanske inte ens ligan. men sen när man har byggt klart och kan vinna vad händer då gör man om samma misstag som många andra gånger eller

The one and only özil

2013-10-17 - 20:09:23
Jag kan blicka framåt, det är det jag gör och ber alla att göra. Men det jag säger är att för att kunna gå vidare måste ni inse att vi har förlorat en världsspelare och att Khedira har rätt. Isco har bra kvalitét MEN och notera detta, han har inte Özil kvaliteér, det kanske kommer med tiden men just nu så är han inte lika bra, jag vet att Isco är ung och bra och bara 21 men Özil var ungefär 1 år äldre när han kom så säg inte att det inte går att jämföra dem två...

Mesut Özil

2013-10-17 - 21:04:01
Jag minns inte riktigt hur bra Özil var för 3 år sen. Men Isco känns ju ändå bättre än vad Mesut var för 3 år sedan. Dock så var Özil mer än en del av laget. Han var en publikfavorit, oerhört ödmjuk och en helt fantastisk fotbollsspelare.

Därför var försäljningen av Özil den sämsta i Real Madrids historia. Isco kan kanske bli bättre, men de återstår att se.

We miss you Özil, for me you are still one of us <3

Anonym

2013-10-17 - 22:54:21
isco kommer nog bli bättre som en individuell spelare men özil är mer av en lagspelare och den spelartypen man vill ha med dessa spelare som finns i laget

Omar

2013-10-17 - 23:35:14
Alla madridistas har inget val om av blicka framåt men tills alla har erkänt att vi har förlorat någon viktig så kan man inte gå vidare till nästa steg, och isco är en riktigt duktig spelare men han måste anpassa sig till laget och spela med de och inte själv

Skriv en kommentar