Fabio Coentrão: "Jag förtjänar att spela för Real Madrid"

Efter att ha varit nära att lämna Santiago Bernabeu klubben vill vänsterbacken visa att han förtjänar att bära den vita tröjan.

Fabio Coentrão säger att han vill visa alla att han förtjänar att vara en Real Madrid spelare efter att en flytt till Manchester United kollapsade.

Portugisen skulle egentligen flytta till Premier League mästarna i måndags, men affären kollapsade bara några minuter innan sommarens transfermarknad stängde.

Försvararen kommer därför att stanna i den spanska huvudstadsklubben och han kommer att konkurrera med Marcelo för en plats i startelvan.

"Jag vill spela bättre än förra säsongen trots att jag redan spelar på en ganska hög nivå" sade Coentrão till O Jogo.

"Jag vill visa alla att jag förtjänar att spela för Real Madrid. Jag hade en chans att gå till Manchester United, men jag spelar för Real Madrid och det är det viktigaste".

Skriv en kommentar