Fabregas: "Özil var den andra bästa spelaren i Real Madrid"

Spanjoren har uttryckt sin beundran för den nya Arsenal stjärnan som lämnade Real Madrid under den sista dagen av sommarens transfermarknad.

Barcelonas mittfältare Cesc Fabregas säger att den nya Arsenal signeringen Mesut Özil var Real Madrids bästa spelare efter Cristiano Ronaldo, och därför är han förvånad över att Los Blancos sålde den tyska spelaren.

Den attackerande mittfältaren lämnade Santiago Bernabeu för Emirates Stadium under den sista dagen av sommarens transfermarknad för 50 miljoner euro, och Fabregas insisterar på att Özil kommer att förstärka Premier League klubben.

"Özil var den andra bästa spelaren i Real Madrid, efter Cristiano Ronaldo" sade Fabregas till COPE.

"Jag kan se mig själv i honom eftersom vi har en liknande spelstil. Han är en fantastisk signering för Arsenal".

Kommentarer

Microdot

2013-09-05 - 10:40:48
"Jag kan se mig själv i honom eftersom vi har en liknande spelstil. Han är en fantastisk signering för Arsenal".

Va dillar han om ?? Skulle Fabregas ha ett likadant spelsätt som Özil? Han borde sluta smickra sig själv!

Ali

2013-09-05 - 10:55:00
"Den attackerande mittfältaren lämnade Santiago Bernabeu för Etihad Stadium under den sista dagen av sommarens transfermarknad för 50 miljoner euro"

Jag som trodde att han drog till Arsenal
Svar: Jag menar självklart Emirates Stadium, my bad.
Real Madriid CF Admin

Skriv en kommentar