Gareth Bale: "Det var fantastiskt att träffa Cristiano Ronaldo"

Världens dyraste spelare säger att han blev varmt välkomnad av Real Madrid spelarna, och han hade inget annat än positiva saker att säga om Cristiano Ronaldo.

Real Madrids nya signering, Gareth Bale, säger att det var "fantastiskt" för honom att träffa lagkamraten Cristiano Ronaldo.

"Det var fantastiskt. Han är en trevlig kille, han fick mig att känna mig välkommen, precis som alla andra gjorde".

Den brittiska spelaren, som lämnade Tottenham och flyttade till Los Blancos för 100 miljoner euro, har återvänt från landslaget för att debutera i Real Madrid tröjan.

"Vi måste vänta till matchdagen för att få reda på om jag kommer att spela eller inte. Förhoppningsvis kommer min kondition att förbättras så att jag kan få en plats i laget" sade Bale till Real Madrid TV.

"Jag tränade med Wales förra veckan, och jag deltog i två träningspass idag. Jag fick spela 40 minuter för Wales och jag mår bra".

"Uppenbarligen ligger jag lite efter när det gäller den fysiska delen, men förhoppningsvis kan jag komma ikapp så snart som möjligt".

Skriv en kommentar