Gareth Bale: "Jag måste spela bättre för att återbetala fansens support"

Real Madrid förlorade på den tidigare Tottenham spelarens hemmadebut, men Bale vill utvecklas och bli en bättre spelare för Santiago Bernabeu fansens skull.

Gareth Bale säger att han ser fram emot att utvecklas i Real Madrid för att kunna återbetala stödet som Los Blancos supportrarna har visat honom.

"Att spela på Bernabeu var en fantastisk upplevelse, men det viktigaste är att vinna" sade Bale till Real Madrids officiella hemsida.

"Det var en svår match eftersom de var så välorganiserade i försvaret och efter målet de gjorde blev det ännu svårare. I den andra halvleken fortsatte vi att göra vårt bästa, men utan resultat".

"Jag byttes in i den andra halvleken och jag mådde bra, men jag måste förbättra mig. Det var en fantastisk upplevelse och jag måste spela bättre varje dag för att återbetala (fansens) tillgivenhet".

"Vi försöker vinna varje match och nu mår vi inte så bra, men vi måste tänka på nästa match som kommer att spelas på onsdag (mot Köpenhamn). Personligen vill jag spela bra och fortsätta utvecklas. Jag kommer att försöka hjälpa laget att få de tre poängen".

Kommentarer

Anonym

2013-09-30 - 16:41:19
Är inte särskilt imponerad av Bale än så länge. I och för sig så har han ju haft en liten skada och så. MEN, han var ganska farlig den lilla tid han fick mot Atletico faktiskt! Så jag avvaktar lite, han måste ju trots allt få spela några matcher innan man kan skapa en bild.

Jag hoppas verkligen att han flyter in i laget, det kan man ju dock säga om alla spelare i Real Madrid just nu. Det är ingen ordning.. :/ Som det ser ut nu så blir det nog ingen titelt.. men konstigare saker har ju hänt i fotboll. Real kanske kliver upp totalt. Vem vet :)

Anonym

2013-09-30 - 20:48:50
Väldigt dålig uppdatering på sista tiden

Anonym

2013-09-30 - 22:49:33
Menar inget illa nu, men vi kommer aldrig känna oss återbetalda så länge du är här och Özil där, kan oxå tänka mig att Bale, Özil och Ronaldo hade varit den farligaste trion menmen, hoppas han kommer in i laget och ger oss titlar

Daniel PV

2013-10-01 - 01:42:09
Han kommer nog att komma igång snart! Nytt lag, nytt spelsätt och ny miljö. Tar lite tid att anpassa sig.
Tycker att Ancelotti ska ta och forma laget såhär:
------------Casillas-------------
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
----------Modric---Illaramend---------
--Bale---------Isco-------C.Ronaldo-
---------------Morata----------------------´

All respekt åt Lopez som gör det bra, men vi behöver ha tillbaka Casillas, han är vår kapten och vår ledare. Just den perfekta ledaren tycker jag att vi har saknat på sistone. Sen så gör Khedira det bra i det tysta och sliter. Men med det nya spelsättet passar Illaramendi in mycket bättre, han är mycket mer passningssäker än vår slitvarg Kherida.
Sen så hoppas jag att vi får tillbaka Alonso så snabbt som möjligt. Han har saknats oerhört!

LV

2013-10-01 - 09:28:25
Min personliga åsikt är faktiskt att Casillas inte fyller rollen som perfekt ledare... Däremot skulle jag vilja se Ronaldo som kapten... Han blir en helt annan person de matcher han får den rollen - mer delaktig och betydligt farligare då han inte ger upp när det går dåligt. Sen finns ju regeln om "den som spelat längst i klubben" osv, men jag tycker vi borde bortse från det nu när Ronaldo uppenbarligen är Reals viktigaste, och förmodligen, bästa spelare genom tiderna... (Raul får såklart samma status)

Omar

2013-10-01 - 23:47:51
LV den finns ingen regel som lyder att den som har spelat längst ska va kapten kolla PSG Tsilva är kapten där och ronaldo ska inte va kapten vi har redan två bra kaptener

Skriv en kommentar