Mesut Özil: "Jag fick varken någon respekt eller förtroende i Madrid"

24-åringen säger att han betedde sig professionellt i Real Madrid, och avslöjade att han lämnade Los Blancos för att de inte visade honom någon respekt.

Mesut Özil har förnekat anklagelserna av Florentino Perez som hävdade att han såldes på grund av oprofessionellt beteende.

Playmakerns far överväger att stämma Los Blancos presidenten eftersom Perez påstod att Özil "inte betedde sig professionellt och var beroende av kvinnor samt nattliv".

Den tyska spelaren har dock vägrat att starta ett ordkrig med sin tidigare arbetsgivare, men medgav att brist på "respekt och förtroende" var orsaken bakom hans avgång.

"Jag vill inte säga något dåligt om Madrid eftersom jag hade tre underbara år där" sade Özil när han presenterades som en Arsenal spelare, rapporterar Goal.

"Vi vann titlar och jag hade en underbar tid där, men folket som känner mig vet hur professionell jag är. Jag spelade 159 matcher - man kan inte spela så många matcher om man inte är professionell".

"Jag fick varken någon respekt eller förtroende i Madrid. Det var lite svårt, och när jag pratade med Arsene Wenger på telefon visade han respekt för mig".

Kommentarer

Microdot

2013-09-12 - 18:36:22
Skulle vilja veta vad han menar med respekt?? Publiken älskade han, han spelade nästan alla matcher... fattar inte vad pojken dillar om..

dontcare

2013-09-13 - 21:09:44
Denna bloggen börjar bli allt sämre och sämre >:(

Anonym

2013-09-14 - 00:00:21
microdot han menar ledningen

Anonym

2013-09-14 - 00:00:22
microdot han menar ledningen

Skriv en kommentar