Carlo Ancelotti: "Jag gillar Guardiolas spelstil jättemycket"

Real Madrid tränaren hyllade den tidigare Barcelona tränaren som har kritiserats för sin spelstil.

Carlo Ancelotti försvarade spelstilen som Pep Guardiola använde under den senaste matchen mellan Real Madrid och Bayern München.

Spanjoren kritiserades för sin taktik under Champions League mötet som Los Blancos vann med 1-0, trots bortalagets höga bollinnehav.

Den tidigare Barcelona tränaren har redan vunnit ligatiteln under sin första säsong i Tyskland, och Ancelotti förstår inte all bitterhet gällande Guardiolas spelstil.

"Jag gillar Guardiolas spelstil. Han introducerade nya idéer med en tydlig fotbollsstil. Han har en tydlig identitet" sade Ancelotti till journalister, rapporterar Goal.

"Jag gillar Peps stil jättemycket. Han har infört nya idéer till fotbollen och skapat en stil i Barca som han nu använder i Bayern, men där är det lite svårare".

"Han gör ett bra jobb, men vi fokuserar inte på matchen i München än. Morgondagens match är jätteviktig och den kommer först".

Ancelotti är en av flera namn som har kopplats med Manchester United jobbet, men den tidigare Chelsea tränaren insisterar på att han inte vill lämna Santiago Bernabeu klubben.

"Detta händer varje år och jag säger alltid samma sak. Jag är lycklig här Jag har tur som tränar världens bästa klubb. Jag respekterar Manchester United och det som hände Moyes, men jag stannar här".

Skriv en kommentar