Cristiano Ronaldo efter sin comeback: "Jag var rädd"

Ballon d'Or vinnaren var nervös inför sin återkomst, men säger att han var redo efter tre veckors väntan.

Cristiano Ronaldo medgav att han var rädd att spela igen i Real Madrids 1-0 vinst mot Bayern München, men insisterade på att han var i form.

Den portugisiska stjärnan har inte spelat sedan Los Blancos 3-0 vinst mot Borussia Dortmund, och igår spelade han en nyckelroll i Karim Benzemas mål som gav Carlo Ancelottis män en fördel inför returmatchen på Allianz Arena.

"Jag var rädd - det var min första match på tre veckor" sade Ronaldo till journalister efter matchen, rapporterar Goal. "Några ville inte att jag skulle spela och andra ville. Jag mådde bra och jag är redo för de nästa matcherna".

"Ett-noll är ett bra resultat. Vi har en fördel och gör vi mål nästa vecka så blir det svårt för dem att gå till final. Returmatchen kommer att vara intensiv. Vi har en liten fördel så vi får se om det är tillräckligt".

Skriv en kommentar