Carvajal: "Flytten tillbaka till Madrid var en dröm som gick i uppfyllelse"

22-åringen har fina minnen från sin tid med Bayer Leverkusen, men klargjorde att hans mål var att återvända till Real Madrid.

Daniel Carvajal medger att flytten tillbaka till Real Madrid säsongen 2013/2014 efter ett år med Bayer Leverkusen var en dröm som gick i uppfyllelse.

Högerbacken lämnade Los Blancos för Bundesliga klubben sommaren 2012 för att spela regelbunden fotboll, men efter endast ett år valde Santiago Bernabeu kubben att utnyttja möjligheten att signera tillbaka försvararen för en fast avgift.

"Det var en intressant period, en av de mest intensiva i mitt liv, men jag tog chansen. Det var en otrolig erfarenhet i min utveckling som en spelare" sade Carvajal till Uefas officiella hemsida.

"Att spela fotboll i ett annat land var en fantastisk möjlighet och Leverkusen behandlade mig jättebra. Det var fantastiskt".

"Jag visste att Madrid kunde signera mig igen under en treårsperiod, så jag jobbade jättehårt, men jag trodde aldrig att de skulle komma tillbaka för mig så snabbt".

"Det var en dröm som gick i uppfyllelse, jag var ganska känslosam. Efter att ha varit borta från min familj i ett år kändes det speciellt att höra dessa nyheter".

Skriv en kommentar