Gareth Bale: "Det var fantastiskt att göra mål"

Den brittiska spelaren är glad över att ha hjälpt sitt lag vinna mot Barcelona, och hoppas att Los Blancos kommer att vinna fler titlar denna säsong.

Real Madrids ytter Gareth Bale beskrev onsdagens 2-1 vinst mot Barcelona som "den prefekta natten".

Den walesiska spelaren hjälpte Madrid att ta hem sin 19:e Copa del Rey titel med ett underbart individuellt mål efter Angel di Marias och Marca Bartras mål.

"Jag var tvungen att springa, Bartra puttade mig och försökte blockera min väg men han kunde inte göra det. Jag fick gå runt honom" sade Bale till Real Madrids officiella hemsida.

"Det var fantastiskt att göra mål, men ännu bättre att vinna matchen och vinna en titel med Real Madrid. Jag är glad att vinna min första titel med Madrid. Jag tror att vi kan vinna fler titlar denna säsong".

"Atmosfären var fantastisk. Det var en perfekt natt. Denna vinst är för alla fans och vi hoppas att det är den första av många fler. Vi jobbade hårt som ett lag".

Skriv en kommentar