Gareth Bale: "Jag kom till Real Madrid för att vinna troféer"

Walesaren gjorde ett underbart mål mot Barcelona i Copa del Rey finalen, men han har redan börjat fokusera på nästa veckas Champions League match mot Pep Guardiolas män.

Gareth Bale varnade Real Madrid att inte släppa blicken från bollen under Champions Leagues semifinal mot Bayern München.

Den 24-årige yttern gjorde det avgörande målet mot Barcelona i onsdagens Copa del Rey final. Målet gav marängerna deras första trofé denna säsong, men Bale uppmanade sina lagkamrater att inte distraheras av vinsten under förberedelserna inför semifinalen.

"Jag har alltid följt Real Madrid och anledningen till att jag kom hit var för att vinna troféer. Det gör mig jätteglad" sade Bale till AS.

"Det viktigaste är att försäkra att vi håller fötterna på marken. Bayern är ett bra lag. Vi måste ta varje match som den kommer".

Efter sin 100 miljoner euro flytt från Tottenham förra sommaren undrade man om Bale kunde leva upp till förväntningarna i den spanska huvudstadsklubben, men efter hans fantastiska mål i Valencia säger Bale att han inte längre känner att han behöver bevisa tvivlarna att de har fel.

"Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vad andra har att säga. Det viktigaste för mig är att fokusera på mitt spel och sätta mig själv under minsta möjliga press. Jag är nöjd med min prestation".

Skriv en kommentar