Marcelo: "Vi har en chans att gå vidare till Champions League finalen"

Efter att ha varit borta i en månad uttryckte Marcelo sin glädje över att vara tillbaka, men vände genast sin uppmärksamhet till tisdagens semifinal.

Real Madrids försvarare Marcelo svarade på Bayern Münchens Karl-Heinz Rummenigges kommentarer, och betonade att hans lag måste visa respekt för förra årets Champions League mästare.

Los Blancos kommer att spela returmatchen mot Bundesliga klubben med en 1-0 ledning, men de varnades av Rummenigge som sade att atmosfären i Bayerns arena kommer att vara "tillräckligt varm för att bränna ner träden i München".

"Vi spelar bra. Nu måste vi vila och tänka på den viktiga matchen på tisdag" sade Marcelo till journalister efter matchen mot Osasuna, rapporterar Goal.

"Den kommande matchen är alltid den viktigaste. Vi har en chans att gå vidare. Vi måste starta matchen lugna, med ödmjukhet och respekt för motståndarna. Vi får se vad som händer och om träden kommer att brinna eller inte".

Igår spelade den 25-årige vänsterbacken sin första match sedan sin hamstringskada som han fick under 5-0 vinsten mot Rayo Vallecano i slutet av mars.

"Jag längtade efter min comeback. Jag ville hjälpa mitt lag och tack vare Gud och läkarna som hjälpte mig jag är i form" fortsatte Marcelo.

"Det är normalt att jag inte är glad när jag kan hjälpa mitt lag men tränaren inte väljer mig. Jag vill spela. Tränaren bestämmer och jag vill spela så många matcher som möjligt".

Marcelo ville också beklaga Tito Vilanovas bortgång, och sade: "Det är en stor sorg. Han var en förebild. Jag skickar en stor kram till hans vänner och familj".

Skriv en kommentar