Pele: "Cristiano Ronaldo påminner mig om Eusebio"

Den brasilianska ikonen säger att Real Madrid stjärnan har samma "elegans och kreativitet" som den portugisiska legenden.

Pele säger att Real Madrids superstjärna Cristiano Ronaldo påminner honom om den legendariska anfallaren Eusebio, som avled tidigare detta år.

Den 29-årige Ballon d'Or vinnaren var en av fem idrottsmän som inkluderades i Times 100 mest inflytelserika människor i världen, och Pele medgav att han önskar att han kunde ha spelat med Ronaldo, men skämtade om att han trots detta vill se Portugal hamna bakom Brasilien i VM.

"Cristiano Ronaldo är en av de inflytelserikaste idrottsmännen idag" sade Pele till Time. "Jag har ett stort respekt för hans tävlingsinriktade mentalitet på planen, och det är ingen överraskning att han ses som den bästa fotbollsspelaren i världen".

"Jag hade möjligheten att dela hans glädje när han vann detta års Ballon d'Or i Zürich. Cristiano slutar aldrig att göra sitt bästa för sitt landslag".

"Han påminner mig lite om min vän och den portugisiska legenden Eusebio. De har samma elegans och kreativitet".

"Jag hade älskat att ha en lagkamrat som Cristiano när jag spelade. Jag vill uppmuntra honom att fortsätta jobba hårt och behålla sin passion för fotbollen".

"Jag önskar honom det bästa i sommarens VM i Brasilien, men om Portugal tar sig till finalen mot Brasilien, så ber jag om ursäkt Cristiano, men jag vill att Brasilien ska vinna".

Kommentarer

madridiiista

2014-04-28 - 15:04:48
underbart att höra såna ord från en sån stooor legend som pele.. VEM hade inte velat spela med Cr7..?!

Skriv en kommentar