Pepe: "Busquets är en lögnare - det finns bilder som visar vad som hände"

Pepe säger att Barcelona mannen saknar ärbarhet, efter att denna nekat till att ha stämplat på mittbackens huvud.

Real Madrids försvarare Pepe kallade Sergio Busquets en lögnare, och sade att han skulle ha blivit sparkad av klubben om han hade stämplat på Barcelona spelarens huvud.

Efter El Clasico, som ägde rum för två veckor sedan, visade bilder och videoklipp att portugisen blev trampad i huvudet av den spanska mittfältaren när han låg på marken.

Busquets förnekade dock att han rörde Los Blancos mittbacken, trots de fotografiska bevisen, och Pepe säger att hans rival saknar ärbarhet.

"Ingen är så dum, det finns bilder som visar att det hände" sade Pepe till journalister efter klubbens 3-0 vinst mot Borussia Dortmund, rapporterar Goal.

"En av värdena hos en människa är att vara ärlig och kunna erkänna när man ska be om ursäkt".

"Om det hade varit jag och inte Busquets som gjorde det skulle jag inte spela för Real Madrid, vilket är var många vill - att se mig utanför laget".

"Om det var jag som gjorde det skulle folk inte vilja ha kvar mig i laget. Jag ses som en mördare här, så de hade velat slänga ut mig. Men dessa saker händer. Självklart är jag lycklig i Madrid".

Pepe har själv varit med om en liknande situation då han sparkade Getafes tidigare spelare Francisco Casquero år 2009, samt trampat på Lionel Messis hand för två år sedan. Värt att nämna är dock att Pepe erkände sina misstag och bad klubben, fansen, median och spelaren i fråga om ursäkt. År 2009 blev han till och med bötfälld av klubben och avstängd från 10 matcher. 

Däremot har Busquets handling inte skapat någon anledning till oro och nu hävdar han till och med att han inte ens rörde Pepe.

Skriv en kommentar