Gareth Bale: "Supercup vinsten i Cardiff var perfekt"

Den 25-årige stjärnan är glad över att ha vunnit Supercupen i sin hemstad och ser fram emot att vinna fler titlar den kommande säsongen.

Gareth Bale beskrev Real Madrids 2-0 vinst mot Sevilla i Supercupen som "den perfekta kvällen".

Den walesiska yttern gjorde en fantastisk assist till Cristiano Ronaldo som gjorde det första målet på Cardiff City Stadium.

"Det var en fantastisk kväll för mig" sade Bale till pressen efter matchen, rapporterar Goal. "Att vara hemma i min hemstad och vinna trofén i Cardiff gjorde kvällen perfekt".

"Min familj och mina vänner var här så det var många som frågade efter biljetter, men det viktigaste för mig, för hela laget och för Real Madrid var att vinna Supercupen".

Toni Kroos och James Rodriguez ankomst i den spanska huvudstadsklubben innebär att konkurrensen för startplatserna är mycket högre, men Bale ser bara det positiva i att ha så många stjärnor i laget.

"Det är alltid bra att ha alternativ. Det gör så att konkurrensen blir hårdare och uppenbarligen kommer prestationerna att förbättras".

"De har anpassat sig rätt så bra. Det är bra att ha dem här. De spelade jättebra ikvälll (igår) och vi ser fram emot säsongen".

Skriv en kommentar