James Rodriguez vinner VM Guldskon

Den attackerande mittfältaren utsågs till VM:s skyttekung, och hoppas att han kommer att vinna fler titlar med den spanska huvudstadsklubben.

Den colombianska stjärnan James Rodriguez vann VM Guldskon, och fick sitt pris i en speciell ceremoni i Madrid.

Real Madrid yttern gjorde sex mål på fem matcher under sommarens turnering i Brasilien, och slog spelare som Thomas Müller, Neymar, Lionel Messi och Robin van Persie.

23-åringen gjorde ett mål mot Grekland, Elfenbenskusten, Japan och Brasilien, och två mål i åttondelsfinalen mot Uruguay.

"Jag är stolt eftersom det är en dröm och jag hoppas jag kommer att vinna fler titlar, och för att uppnå det är jag säker på att jag spelar för den rätta klubben" sade James, rapporterar Goal.

"Alla här är duktiga. Det är en bra grupp och vi hoppas vinna titlar, vilket är det klubben vill. Jag är lycklig".

Kommentarer

HALA MADRID

2014-08-08 - 21:11:31
VMs bäste målskytt* :)
Svar: Det stämmer! Blev fel i artikeln
Real Madriid CF Admin

xoxo

2014-08-09 - 00:14:42
Vill bara se honom spela nu

Skriv en kommentar