Gareth Bale: "Cristiano Ronaldo var och är fortfarande min idol"

Walesaren säger att hans beundran för sin lagkamrat har bara blivit större sedan flytten till Real Madrid.

Real Madrid yttern Gareth Bale säger att Cristiano Ronaldo är fortfarande hans idol, trots att duon spelar tillsammans för samma lag.

Den tidigare Tottenham stjärnan säger att hans respekt för den portugisiska anfallaren har bara blivit större sedan sin flytt till Los Blancos.

"Han är en fantastisk lagkamrat och vän" sade Bale till Marca. "Han ger mig alltid råd och hjälper mig jättemycket. Han var och är fortfarande min idol".

"Tack vare honom har det varit lättare för mig här. Vi kan vara ett bra par på planen".

Madrid har fortfarande en chans att vinna trippeln denna säsong. De har tagit sig till Copa del Rey finalen, Champions Leagues åttondelsfinal och sitter på andra plats i ligan med lika många poäng som ledarna Barcelona.

"Att spela här innebär självklart att man spelar för världens bästa klubb, där man måste vinna titlar och alla matcher. Vi jobbar hårt i alla tävlingar, och förhoppningsvis vinner vi Champions League".

Skriv en kommentar