Kaká: "Cristiano Ronaldo är den bästa spelaren jag har spelat med"

Den tidigare Los Blancos stjärnan avslöjade att Ronaldo är den bästa spelaren han har spelat med, och Paolo Maldini är den bästa försvararen han har mött.

AC Milan mittfältaren Kaká har avslöjat att Lionel Messi och Zinedine Zidane är de bästa fotbollsspelarna han har mött och Cristiano Ronaldo är den bästa han har spelat bredvid.

Den brasilianska mittfältaren mötte Messi ett antal gånger under hans tid i Real Madrid, där han spelade med Ballon d'OR vinnaren Ronaldo.

"De bästa jag har spelat mot är Zidane och Messi" skrev Kaká i ett Q&A (Frågor och svar) via Milans officiella Twitter sida. "Den bästa jag har spelat med är Cristiano Ronaldo".

"Den starkaste försvararen jag har spelat med eller mot är Paolo Maldini".

Kaká är glad över att Clarence Seedorf tränar sitt lag, men betonade att han inte planerar att följa holländarens fotspår när han hänger upp skorna.

"Jag skulle säga nej till att träna i framtiden. Jag vill inte vara en tränare när jag pensionerar mig från spelet, men jag vet inte om jag kommer att sakna att vara en del av spelet. Vem vet?".

Skriv en kommentar