Luka Modric: "Jag vill avsluta min karriär i Real Madrid"

Den tidigare Tottenham spelaren känner att han börjar visa sin sanna kvalité i den vita tröjan, som han vill ha på sig resten av sin karriär.

Real Madrids mittfältare Luka Modric säger att han skulle stanna i klubben resten av sin karriär om det var upp till honom.

Den kroatiska spelaren flyttade till Los Blancos från Tottenham sommaren 2012 för 35 miljoner euro, och han har varit en av lagets bästa spelare denna säsong.

"Jag övervägde aldrig att lämna Real Madrid och jag tyckte aldrig att det var ett misstag att komma hit" sade Modric till BBC Sport. "Min dröm gick i uppfyllelse när jag signerade för Real Madrid".

"Jag vill stanna här i så många år som möjligt och, om möjligt, avsluta min karriär här".

"Jag känner mig så stolt över hur långt jag har kommit. Det enda jag drömde om när jag blev en fotbollsspelare var att spela för en klubb så stor som Real Madrid. Den är förmodligen den kändaste och bästa klubben i fotbollens historia".

"Jag har ett stort förtroende från tränaren. Redan från början var han tydlig med vad han ville ha från mig och betonade hur viktig jag var för laget. Det hjälpte mig jättemycket och jag kunde visa min kvalité på planen".

"Jag tror inte att det finns någon klubb som denna. De frågar om så mycket från dig och det tvingar dig att alltid spel på topp. Pressen är enorm här, men jag har aldrig haft problem med press. Jag gillar det; press gör mig bättre".

Kommentarer

Anonym

2014-02-22 - 20:07:45
SÅ MYCKET KÄRLEK TILL DENNA MAN

Skriv en kommentar