Marcelo: "Real Madrid är starkare än all sorts rasism"

Vänsterbacken utsattes för rasistiska ramsor när han uppvärmde inför onsdagens match mot Atletico Madrid, men insisterade på att han inte påverkades av det.

Efter de diskriminerande ramsorna under onsdagens Copa del Rey semifinal, sade Real Madrids försvarare Marcelo att klubben är starkare än rasism.

Carlo Ancelottis män besegrade stadsrivalerna Ateltico Madrid med 3-0 i den första matchen, men det verkar som att motståndarnas fans kallade brasilianaren för "mono" (=apa) under uppvärmningen.

"Jag vill tacka er alla för stödet ni har gett mig" skrev Marcelo på Twitter. "Även om detta inte är första gången det händer kan jag lova er att vi är starkare än all sorts rasism".

"Detta kommer aldrig att påverka mig eller min familj".

Skriv en kommentar