Cristiano Ronaldo: "Jag kommer att gå på Ballon d'Or galan"

Den portugisiska spelaren säger att han kommer att delta i nästa veckas Ballon d'Or gala.

Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo har bekräftat att han kommer att gå på Ballon d'Or galan nästa vecka.

Den 28-årige stjärnan är tillsammans med Lionel Messi och Franck Ribery de tre kandidaterna detta år, men spekulationer påstod att portugisen inte skulle delta i evenemanget efter Sepp Blatters kränkande kommenterar.

Ronaldo har dock klargjort att han kommer att åka till Zürich den 13 januari för att ta del av galan.

"Jag kommer att gå på galan. Jag vet inte om jag kommer att vinna. Vinner jag, fantastiskt. Vinner jag inte, så kommer jag att fortsätta hjälpa Real Madrid, som alltid" sade Ronaldo till journalister, rapporterar Goal.

Anfallaren gjorde två mål i gårdagens 3-0 vinst mot Celta Vigo och därmed gjorde han 400 mål under sin fotbollskarriär.

"Prioriteten var att vinna. Det var en jättesvår match när Celta spelade som en parkeringsbuss. Säsongen är jättelång och vi vill närma oss ledarna samt gå förbi dem".

Skriv en kommentar