Gareth Bale: "Mitt jobb är att assistera Cristiano Ronaldo"

24-åringen uttryckte sin glädje över att ha återvänt till fotbollen efter att ha stått utanför planen i tre veckor.

Gareth Bale säger att det var hans jobb att assistera Cristiano Ronaldo som fick en passning av walesaren när portugisen gjorde sitt andra mål i 3-0 vinsten mot Celta Vigo.

Den tidigare Tottenham stjärnan återvände till fotbollen efter tre veckor utanför planen på grund av en lårskada.

"Min assist till Ronaldo? Det är mitt jobb" sade Bale till Real Madrids officiella hemsida. "Det var en svår match och det viktigaste är att vi fick tre poäng. Jag är jättenöjd med vår första vinst år 2014".

"Vi vilade gott under juluppehållet. Vi ser fram emot år 2014. Jag mår bra och längtar efter att spela och hjälpa laget detta år".

Skriv en kommentar