Ifall ni missade det

Sergio Ramos pratar om VM
VM vinnaren Sergio Ramos har höga förhoppningar på 2014. Den blivande fadern pratade med Fifa.com om skyldigheten att kämpa för titlar med  det spanska langslaget och Real Madrid, att ha hamnat i samma grupp som Nederländerna och utmaningen på försvarspositionen.

Agustín Herrerín om Ronaldos gest

Herrerín fick äran att posera med Ballon d'Or vinnaren innan lördagens ligamatch mot Granada sattes igång.

"Jag förväntade mig inte det. Det var en överraskning. De bad mig att hämta ner trofén och inget mer än det. Sedan återvände jag till min plats, vilket är tunneln till omklädningsrummet. Sedan hörde jag Sergio Ramos och Cristiano Ronaldo ropa på mig. Det var otroligt. Sanningen är att jag inte förväntade mig det, och de lät mig uppleva det bästa ögonblicket i mitt liv".

Vad sade Cristiano till dig?
"Han sade 'Hey Agus, du måste står här med laget för att ta ett foto med Ballon d'Or'. Det var en otrolig gest. Det här är en sammansvetsad grupp, det kan man se. Det var en rörande gest av honom som jag kommer att komma ihåg förevigt".


Sergio Ramos om att vara lagets DJ

Spanjoren fick en fråga om han fortfarande är klubbens DJ, och han svarade: "Jag har haft det här jobbet i flera år nu (skrattar). Men nu verkar det som att de yngre killarna, som Marcelo och Jese, vill ta över. Nu förtiden kommer 'barnen' med sin egen musik, så jag gör det inte lika ofta och fokuserar på andra saker. Det är dock sant att jag alltid vill ha glädje, fred, harmoni och god kamratskap i omklädningsrummet. De är avgörande om man vill bli framgångsrik".

Cristiano Ronaldos Ballon d'Or tacktal
Portugisen tackade alla som röstade på honom i Ballon d'Or på sitt modersmål, portugisiska. Jag vet inte om ni har redan läst översättningen, men det skadar inte att publicera översättningen för er som inte har läst den än.

"God kväll. Jag har inga ord för att beskriva detta ögonblick. Tack till alla mina lagkamrater från Real Madrid och det portugisiska landslaget, såväl som min familj som är här idag. Det är en stor ära! De som känner mig vet att jag offrade mycket för att vinna denna Ballon d'Or".

"Jag skulle vilja tacka min tränare, presidenten och alla andra som kom hit idag. Jag skulle också vilja nämna namn som Eusebio och Nelson Mandela, som har varit viktiga i mitt liv. Även min flickvän, min mamma och min son som är här med mig. Det är första gången han ser sin pappa vinna Fifa Ballon d'Or. Jag är ledsen om jag glömde någon, men det är ett oerhört känslosamt ögonblick för mig och jag kan inte prata mer. Tack till er alla!".

Portugisen blev den sjätte Real Madrid spelaren som vinnar utmärkelsen.


Perez och Ramos om Ballon d'Or.
Efter Ballon d'Or pratade både presidenten Florentino Perez och mittbacken Sergio Ramos om vinnaren.

Perez: "Rättvisa har skipats eftersom han är den bästa spelaren i världen. Han är en förebild för alla. Vi, Real Madrid fansen, är jätteglada och det är en speciell dag för oss alla. Det är en ära för oss när den bästa spelaren spelar för vårt lag. Jag vill inte överdriva, men det här handlar inte bara om Ballon d'Or, utan även om erkännande för en fotbollsledare som alltid vill uppnå mer och som respresenterar värderingarna som Real Madrid fansen alltid försvarar".

Ramos: "Jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Det var ett känslomässigt ögonblick. Fotboll handlar om känslor och alla kände sig befriade av Cristiano Ronaldos tårar. Jag vill gratulera honom och han förtjänar detta pris. Cristiano har slått alla statistik och rekord".

Hemligheterna bakom Ballon d'Or firandet
- På flyget tillbaka till Madrid, som varade i mer än två timmar, hälsade Cristiano Ronaldo på alla. Hans son Cris Jr. kunde inte sova så han spendera tiden på att spela på en iPad med sin pappa och Irina Shayk. Senare satt Ronaldo och Ramos tillsammans längre bak i flyget och spelade på samma iPad. De kallade även på presidenten för att delta. Sedan tog de upp tidningsarkivet och pratade om tidigare Real Madrid Ballon d'Or vinnare.

- Cristiano var den första som anlände till tisdagens träning - en timma innan alla sina lagkamrater. Han tackade dem alla för att ha gjort vinsten möjlig för honom. Ronaldo lät dem veta att det är dags att avsluta detta underbara kapitel eftersom det enda som spelar någon roll nu är att vinna titlar för Real Madrid.

- Dessutom verkar det som att Ronaldo lovade klubbens läkare att de skulle få varsin bil om han vinner Ballon d'Or eller om Real Madrid vinner Champions League [x].


Pepe och välgörenhet
- Pepe deltog i ett välgörenhetsevenemang i La Rozas dagen efter vinsten mot Espanyol och donerade pengar som räcker för att dela ut 50.000 kilo mat till utsatta familjer i området.

- I december förra året, när laget spelade mot Osasuna, donerade Pepe en tröja till en sjuk pojke från La Rioja vid namn Nicola. Under tiden befann sig Nicola, diagnoserad med leukemi, i sjukhuset Navarre och hoppades på att han skulle få en signerad tröja av sin favorit spelare. Pepe gjorde dock inte bara det, utan han spelade också in ett personligt videoklipp till honom. Han och Nicola träffades en vecka senare.

Higuain förnekar att han kritiserade Real Madrid fansen
Gonzalo Higuain gjorde rubriker när han enligt Sport Week kritiserade Real Madrid fansen. Enligt den italienska tidningen sade han: "På Bernabeu sjöng dem aldrig mitt namn, medan här blir det en allsmäktig vrål varje gång mitt namn nämns".

Den tidigare Los Blancos spelaren vände sig dock till Twitter för att förneka dessa kommentarer. "God morgon allihoppa. Jag skulle vilja förneka att Bernabeu aldrig sjöng mitt namn. Det kom aldrig från min mun. Jag ville bara klargöra det" skrev Higuain.

UEFA Team of the Year
Sergio Ramos, Gareth Bale och Cristiano Ronaldo är tre Real Madrid spelare som inkluderades i Uefas "Team of the Year 2013". Även den tidigare Madridistan Mesut Özil är inkluderad.

Gareth Bales intervju med FHM India
Den tidigare Tottenham stjärnan pratade med den indiska upplagan av FHM, och diskuterade bland annat sin relation med Ronaldo och sina mål med Real Madrid.

FHM: Median rapporterade att det finns en konflikt mellan Ronaldo och dig eftersom du slog ett rekord?
GB: Det stämmer inte alls. Han har varit en god vän sedan dagen jag anlände hit. Han har gett mig råd både på och utanför planen och han har fått mig att känna mig välkommen. Jag tror att vi har visat Spanien och Europa hur bra vi kan spela tillsammans - och vi kommer att göra så mycket mer tillsammans.

FHM: Exakt hur bra är Ronaldo?
GB: Det enda ord jag kan använda för att beskriva honom är otrolig. Han gör flera mål under en match. Han har inte visat några tecken på att han är trött, och det faktum att han gör så många mål vecka efter vecaka är helt otroligt. Han gör dock inte bara mål, utan hans spel generellt är helt felfritt.

FHM: Så enligt dig är han den bästa i världen - bättre än Messi och Ribery?
GB: Det finns några bra spelare just nu, men ärligt talat tror jag inte att det finns någon som närmar sig Ronaldos nivå just nu. Han förtjänar att få erkännande på att han är den bästa spelaren i världen just nu. Han förtjänade priset".

FHM: Vilka ambitioner har du med Real Madrid?
GB: Det finns en förväntan i Real Madrid - jag kommer ihåg när de hade Figo, Zidane och Raul i samma lag - det finns ett stor förväntan av klubben och fansen. Vi förväntas vinna ligatitlar och Champions League titlar, och därför är jag här. Som en fotbollsspelare vill man alltid vinna de stora titlarna och därför spelar jag för Real Madrid.


Världens rikaste fotbollsklubb
Real Madrid toppde Deloittes Football Money League för nionde året i rad, vilket är ett nytt rekord. Klubben beräknas ha en omsättning på 518,9 miljoner euro och är därför fotbollens rikaste klubb [x].

Kommentarer

Anonym

2014-01-26 - 19:00:49
Älskar dom här inläggen! Du/ni gör ett grymt jobb :)

J

2014-01-26 - 20:25:53
håller med ovan
önska rjag kunde va med på ballon dor firandet:/

Anonym

2014-01-26 - 22:20:08
Älskar dessa inlägg. Grym blogg!

Anonym

2014-01-27 - 19:36:52
"Jag har haft det här jobbet i flera år nu (skrattar). Men nu verkar det som att de yngre killarna, som Marcelo och Jese, vill ta över."

Haha, vad menar haaaaan. Marcelo är bara två år yngre...

Skriv en kommentar