Ifall ni missade det

Gareth Bales intervju med BT SPORT
Bale gjorde en intervju med BT Sport (länk) i december förra året, och han diskuterade bland annat vänskapen med Cristiano Ronaldo. När intervjuaren Owen Hargreaves frågade hur det var att lära känna Ronaldo, svarade Bale: "Han är rolig och busar. Han har hjälpt mig både på och utanför planen. Han ger mig råd, vilket är fantastiskt. Han behöver inte göra det".

Och angående frisparkarna, som både han och Ronaldo vanligtvis tar, sade han: "När jag kom hit tänkte jag bara 'jag bör hålla mig utanför frisparkarna nu',".

Morata sjunger i bilen
Alvaro Morata och hans vänner visade upp sina sångförmågor när anfallaren körde sin bil. Se videon nedan.

Thierry Henrys senaste uttalande

Den tidigare Arsenal stjärnan Thierry Henry sade i en intervju med Skysport att folk borde "sluta prata om hans attityd och fokusera på allt det galna som Ronaldo har gjort".

Iker Casillas har blivit en pappa!
Den 5 januari bekräftade målvakten att han fick en son, som han och flickvännen Sara Carbonero döpte till Martin.

Casillas skrev på IkerCasillasWorld: "Jag vill dela med mig av det viktigaste och känslosammaste ögonblicket i mitt liv, min sons födelse! Efter att ha väntat i flera månader är Martin äntligen här".

Özils pappa tjänade 62 miljoner kronor på sin sons flytt från Real Madrid
El Confidencial rapporterar att Mesut Özils pappa, Mustafa Özil, tjänade 7 miljoner euro på sonens 45 miljoner euro flytt till Arsenal. Mustafa krävde 15 procent av transfersumman som Arsenal betalade honom. Numera tar han inte hand om sonens affärer, utan brodern Mutlu är Özils nya agent.

The Guardians Topp 100 Bästa Spelare År 2013
Den engelska tidningen visade sin lista på världens bästa spelare, och nio Real Madrid spelare inkluderades i listan.

Cristiano Ronaldo och Gareth Bale hamnade i topp tio, där de satt på andra respektive sjunde plats. Xabi Alonso fixade plats nummer 37, Sergio Ramos plats nummer 45, Karim Benzema 55:e plats, Marcelo 60:e plats, Angel di Maria 72:a plats och Isco plats nummer 94.

Grand Officer of the Order of Prince Henry
Cristiano Ronaldo kommer att utses till "Grand Officer of the Order of Prince Henry" av Portugals president, Cavaco Silva, på tisdag den sjunde januari.

Xabi Alonso pratar med Fuera de Serie
Spanjoren pratade med modetidningen Fuera de Serie om bland annat sin tid i Real Madrid, om han någon gång drömde om att bli en fotbollsstjärna och om hans klädstil.

Han började med att berätta om hur hans liv i Real Madrid ser ut, och sade: "Att spela där är mycket intensivt. Pressen, kraven och ansvaret är för högt. Man måste vara medveten om det för att göra ett gott intryck på Bernabeu. Lyckligtvis kände jag mig alltid älskad av klubben och fansen".

Sedan frågade intervjuaren om han någonsin skulle kunna tänka sig att färga sitt hår ljusblont, som Sergio Ramos gjorde i somras, och Alonso svarade: "Nej, det är jag säker på,  jaja. Varken mitt hår eller mitt skägg. Jag planerar inte heller att raka bort det". (Full översättning på intervjun kommer)

Rasistiska kommentarer
"Marcelo, du ser ut som en råtta, en apa... Marcelo du är en apa" ropade fotbollsfans från läktaren när brasilianaren deltog i ett sista träningspass. [Länk]

Ronaldo utsedd till "Världens bästa spelare"

The World Soccer utsåg Cristiano Ronaldo till " Världens bästa spelare", vilket gav honom en fördel inför Fifa Ballon d'Or, eftersom båda dessa priser har blivit utdelade till samma spelare 14 gånger under de 16 senaste åren.

Denna betydande parallellism startade år 1997, då brasilianska Ronaldo vann både World Soccer Award och Ballon d’Or, vilket senare repeterades av Zidane (1998), Rivaldo (1999), Luis Figo (2000), Owen (2001), Ronaldo (2002), Nedved (2003), Ronaldinho (2005), Cannavaro (2006), Kaká (2007), Cristiano Ronaldo (2008) och Messi (2009, 2011 & 2012).

De enda två gångerna som detta inte hände var år 2004 och 2010. 2004 vann Ronaldinho World Soccer Award medan Shevchenko tog hem Ballon d'Or, och år 2010 vann Xavi Hernandez World Soccer Award medan Messi vann Ballon d'Or.

Julhälsningar
Truppen önskade fansen en god jul och ett gott nytt år i december förra året (klicka här för att se videon) och nu har Real Madrid visat bloopers på videon som du kan ta en titt på nedan. Engelsk översättning är inkluderad.

Kommentarer

Anonym

2014-01-05 - 19:34:31
haha morataaaaaa <333

Anonym

2014-01-05 - 20:42:57
älskar sånahärna inlägg!!

Utirk

2014-01-05 - 22:01:22
Grymt inlägg!

Stämmer det att Real inte kommer värva något i jul?

Skulle vara skönt med en backup till Benzema
Svar: Ancelotti sade att transfermarknaden är stängd för Real Madrids del - ingen spelare kommer att lämna eller signeras. Det återstår dock att se om detta stämmer.
Real Madriid CF Admin

hala madrid

2014-01-06 - 02:17:28
modric fans på plats 61 i listan ochså

true madridsta

2014-01-06 - 02:56:03
Hazard e fan bättre än Bale o Neymar.

Anonym

2014-01-06 - 19:19:57
Aldrig att Hazard är på plats 100 förtjänar högre. Dessutom ska Ronaldo var 1:a.

Anonym

2014-01-06 - 22:11:12
skit lista

Skriv en kommentar