Iker Casillas: "Cristiano Ronaldo är en född vinnare"

Den erfarna målvakten uttryckte sin beundran för den portugisiska stjärnan och betonade att han vill stanna i Real Madrid.

Efter Santiago Bernabeu klubbens 1-0 vinst mot Espanyol, sade Iker Casillas att han ser Real Madrid lagkamraten Cristiano Ronaldo som "född vinnare".

Den portugisiska anfallaren misslyckades göra mål under gårdagens Copa del Rey kvartsfinal, men Casillas var snabb med att poängtera att Ballon d'Or vinnaren är Madrids obestridda stjärna.

"Han är född till en vinnare och vill alltid ha mer och göra fler mål" sade Casillas till Real Madrids officiella hemsida.

"Trots att han inte gjorde mål vet hela laget att han är viktig för oss och han kommer att jobba hårt för att hjälpa laget i returmatchen. Jag är säker på att han kommer att göra mål".

Sedan diskuterade han sin framtid med Los Blancos och insisterade på att han inte överväger att lämna klubben.

"Jag ser mig själv i Real Madrid nästa säsong. Jag planerar inte att lämna. Jag tänker bara på Madrid".

Skriv en kommentar