Arsenal har inte gett upp hoppet om di Marias signatur

FA Cup mästarna kommer att försöka signera Di Maria efter VM eftersom de kan se ett perfekt partnerskap med argentinarens tidigare lagkamrat Özil.

Real Madrid har byggt upp ett lag fullt med de bästa och talangfullaste spelarna i den europeiska fotbollen, vilket innebär att många kvalitetsspelare måste lämna på grund av en truppgräns. En spelare vars framtid i Los Blancos är osäker, är yttern Angel di Maria.

Spekulationer angående hans framtid har funnits sedan Gareth Bales ankomst från Tottenham förra säsongen, och trots att han spelade en nyckelroll i sitt lags framgång förra säsongen, återstår det att se om argentinaren har en framtid i Real Madrid nästa säsong.

Enligt The Independent är både Arsenal och Manchester United intresserade av den tidigare Benfica spelaren, men 26-åringen föredrar att inte lyssna på några erbjudanden eftersom han vill fokusera på VM.

"Jag har bett min agent att inte berätta något för mig om samtalen han har" sade di Maria. "Jag vet inte vad som kommer att hända med min karriär. Jag vill inte veta något om min framtid just nu".

Latinamerikanens anfallsspel, kombinerat med hans snabbhet, skulle fungera perfekt med Arsenals spelstil. Gunners har varit intresserade av Di Maria länge, och de kan se ett idealt partnerskap med spelarna Mesut Özil och Santi Cazorla.

Kommentarer

Kjellin

2014-06-27 - 16:57:15
Ge fan i di Maria!!!!!!!

madrid

2014-06-28 - 12:05:05
jag tycker att vi ska sätta en prislapp på di maria på 70 miljoner pund till klubbar som vill köpa han. Tycker det är rimligt med tanken på prisen spelare säljs nuförtiden..

Skriv en kommentar