PSG erbjuder Real Madrid 40 miljoner euro för Iker Casillas

Fransmännen har länge försökt locka Iker Casillas till Paris, och nu kommer de att utnyttja spanjorens tuffa situation.

Paris Saint-Germain har lagt ett nytt bud på Real Madrids lagkapten, Iker Casillas, rapporterar Journal Bernabéu.

Ligue 1 klubben har kontaktat Los Blancos och Casillas representanter för att förhandla om en flytt till Paris.

Efter en nedslående ligasäsong med marängerna och hans skräckprestation mot Holland, har källor nära Casillas hävdat att målvakten är psykiskt utmattad och behöver ett miljöombyte.

Fransmännens president Nasser Al-Khelaifi är ett stort fan av spanjoren och han är beredd att betala 40 miljoner euro för att övertyga Champions League mästarna att sälja.

PSG kommer också att erbjuda Casillas ett kontrakt som kommer att göra honom till den bäst betalda målvakt i fotbollens historia.

Enligt uppgifter har Santiago Bernabeu klubben redan hittat en ersättare, Benficas målvakt Jan Oblak.

Kommentarer

madridiiista

2014-06-17 - 16:05:46
Sälj honom ifall vi får 40milj €. Var sååå pinsamt att se casillas prestation i VM matchen mot holland. Lika bra att vi får ut så mycket pengar som möjligt för honom, för han e inte lika bra som han varit tidigare.

C

2014-06-17 - 17:47:18
Du som säger att Real ska sälja Casillas. Skulle du sälja din egen son? Jag kan svara åt dig. Nej det skulle du inte!

HALAL MADRID

2014-06-17 - 17:54:50
Du längst upp tre ord åt dig "DRA ÅT HELVETET" Började du kolla på fotboll igår eller?

sanna

2014-06-17 - 20:32:58
Han gör en "dålig" match på jag vet inte hur länge som helst och plötsligt är vår legend dålig?
Fuck it, Casillas ska ingenstans.

madridiiista

2014-06-17 - 22:07:14
Låt mig omformulera mig.
Jag menar inte att vi SKA sälja honom.
För det vill jag inte Real ska göra, men är det som det sägs nu att han är psykiskt utmattad i Real så tycker jag vi ska få ut så mycket pengar vi bara kan för honom, och Respektera hans val i ett miljöombyte.

Om det dessutom är BS så hoppas jag han lämnar Real när han lägger skorna på hyllan.

Anonym

2014-06-18 - 00:17:56
Sälja iker?
DUMASTE JAG HAR HÖRT. Real blir ingenting ut iker.

Anonym

2014-06-18 - 00:17:57
Sälja iker?
DUMASTE JAG HAR HÖRT. Real blir ingenting ut iker.

HALAL MADRID

2014-06-18 - 09:34:17
Du "MADRIDIISTA" du säger att vi inte ska sälja han men få ut så mycket pengar av honom genom att han byter miljö, är det inte att sälja?? Sen madrid är en rik club som inte är ute efter pengar!

madridiiista

2014-06-18 - 14:48:44
Ja, jag anser att om Casillas VILL flytta så ska Real RESPEKTERA hans EGNA val till att flytta, och därmed få ut så MYCKET pengar som är MÖJLIGT för honom..
Spelar väl ingen roll ifall vi redan är rika, lite extra pengar i spelarkassan är aldrig fel..
Jag vill inte att han ska säljas, men är det så att han själv vill det så tycker jag Real ska RESPEKTERA hans val..

SR4

2014-06-18 - 19:57:04
Hur kan du kalla dig själv för Madridista? Började du heja på Real i år eller? Medgångssupporter.

Anonym

2014-06-18 - 22:26:05
DU över mig respektera andras åsikter.. Jag håller inte med honom men respekterar hans tankar

madridiiista

2014-06-18 - 22:35:21
Jag började heja/kolla på Real efter VM 94 (Dvs du var inte ens påtänkt då).. Om det nu är så intressant för dig/er.
Alla vi har åsikter, vissa har samma, andra har andra åsikter, och bara en är smart här utav er.. Lista ut vem ;)

SR4

2014-06-18 - 22:44:10
Du får ha vilka åsikter du vill, liksom att jag får tycka vad jag vill om dina åsikter. Att sälja en av klubbens största ikon är fortfarande dumt. Vill han lämna frivilligt är det hans val, Real ska inte tvinga iväg honom.

Anonym

2014-06-18 - 23:36:16
Man ska aldrig vända ryggen till en som har ståt upp för klubben i alla dessa år bra för att han har en tuff period stöta honom och ge han kärleken så kommer iker snart tillbaka som världens bästa ingen

Experten

2014-06-19 - 16:00:19
Sälj honom om han ,dock endast om han själv skulle kunna tänka sig en flytt.
40 Miljoner Euro är bra,men då ska dem även tillåta oss värva en av deras stjärnor Veratti eller Cavani annars får ni han inte.

Iker kommer alltid vara klubbets hjärta,oavsett han e hos oss eller inte <3

Skriv en kommentar