Raphaël Varane: "Jag tänker inte på Chelsea"

Försvararen förväntas ersätta David Luiz i Chelsea, men fransmannen insisterar på att hans enda prioritet just nu är VM.

Real Madrids försvarare Raphaël Varane insisterar på att han är fokuserad på VM och inte på intresset från Premier League klubben Chelsea.

Enligt uppgifter kan mittbacken återförenas med sin tidigare tränare Jose Mourinho i Stamford Bridge klubben eftersom David Luiz har bestämt sig för att flytta till Ligue 1 mästarna Paris Saint-Germain.

Den 21-årige spelaren tänker dock inte på sin klubbframtid under förberedelserna inför matcherna mot Schweiz, Ecuador och Honduras.

"Just nu tänker jag inte på intresset från Chelsea, vi har VM framför oss" sade Varane till det franska fotbollsprogrammet Telefoot.

"Vi har ett ungt och motiverat lag som kan göra stora saker. Jag älskar landslaget och jag gör allt jag kan för dem. Mitt mål är att bli en startspelare. Zinedine Zidane vet vad det innebär att vinna VM och det är trevligt att prata med honom om det".

Sedan pratade han om Champions League titeln, och sade: "La Decima är något helt magiskt. Mina lagkamrater har väntat en lång tid på den. Det var verkligen min karriärs höjdpunkt. Det kändes som att jag var innesluten i en bubbla efter matchen".

Skriv en kommentar