Carlo Ancelotti: "Jese är fortfarande viktig för Real Madrid"

54-åringen är säker på att Jese har en ljus framtid framför sig, trots den långa perioden han kommer att spendera utanför planen.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti visade sitt stöd för Jese Rodriguez under spelarens återhämtningsprocess.

Anfallaren skadade sitt knä under tisdagens Champions League match mot Schalke, som Los Blancos vann med 3-1.

21-åringen, som har spelat i fantastisk form denna säsong, kommer nu att missa resten av kampanjen, men Ancelotti, som även han led av en knäskada under sin fotbollskarriär, insisterade på att spanjoren kan fortfarande ha en ljus framtid.

"Vi har haft otur med Jeses skada. Vi kan bekräfta att det är en korsbandsskada och hans säsong är över" sade Ancelotti, rapporterar Goal.

"Han spelade jättebra under sin första säsong med A-laget. Samma sak hände mig vid samma ålder, men jag hade fortfarande en karriär. Jag kom tillbaka".

"Jag är säker på att han kommer att vara viktig för Madrid efter denna skada. Vi får vänta och se, men jag önskar honom all lycka".

"Sådana saker händer i fotbollen och vi måste kunna hantera dem. Vi måste vara positiva. Vi har förlorat en viktig spelare. Han har gett oss jättemycket denna säsong, speciellt när Cristiano Ronaldo inte var tillgänglig".

Kommentarer

Anonym

2014-03-20 - 14:48:02
Han blev opererad idag och operationen gick bra... nu väntar rehab några månader..

Skriv en kommentar