Cristiano Ronaldo: "Vi spelade mot 12 män"

Portugisen kritiserade domaren efter Los Blancos förlust mot Barcelona, och kände att Mallenco favoriserade motståndarna.

Cristiano Ronaldo kritiserade domaren Undiano Mallenco efter Real Madrids 4-3 förlust mot Barcelona.

Den portugisiska stjärnan gjorde ett av gårdagens mål när Santiago Bernabeu klubben fick en straffspark, men motståndarna gav Blaugrana två straffar och utvisade Sergio Ramos i den andra halvleken.

"Undiano Mallenco är inte lämplig för matcher som denna. Vi spelade mot 12 män. Det är alltid samma sak. Det är som om de inte vill att vi ska vinna och ville ha Barcelona med i titeljakten" säger Ronaldo, enligt Goal.

"Jag är inte ute efter ursäkter, men jag vill inte hålla tyst om detta. Domarens jobb låg inte på den nödvändiga nivån för en stor match som denna".

"Jag har varit här i fem år och jag vet hur det fungerar nu. Om Barcelona förlorade hade de inte varit med i titeljakten längre. Jag har aldrig sett Real Madrid favoriserade av domarna".

Ronaldo är dock säker på att den spanska huvudstadsklubben kommer att vinna ligan, och sade: "Oberoende av allt som har hänt så kommer Madrid vinna La Liga".

Kommentarer

-

2014-03-25 - 16:35:47
12 tjejer/horungar**

Skriv en kommentar