Jese Rodriguez: "Jag kommer att komma tillbaka starkare"

Den 21-årige anfallaren säger att han fokuserar på att återhämta sig så fort som möjligt, och är motiverad att komma tillbaka i ännu bättre skick.

Real Madrids anfallare Jese Rodriguez insisterar på att han kommer att komma tillbaka starkare.

Den unga spelaren skadade sig under Los Blancos 3-1 vinst mot Schalke i tisdagens Champions League match, och i torsdags genomgick han en framgångsrik knäoperation.

"Jag uppskattar all stöd jag har fått" sade Jese till Real Madrids officiella hemsida. "All uppmuntran gör mig starkare och jag kommer att återvända med större motivation och göra det jag är bra på, vilket är att spela fotboll".

"Jag måste ta det lugnt under min återhämtningsprocess. Operationen gick bra och jag har redan börjat tänka på min återhämtning, vilket är det viktigaste. Nu kommer jag inte att spela på ett tag, men jag kommer att komma tillbaka starkare".

Sedan önskade han sitt lag det bästa inför morgondagens tuffa match mot rivalerna Barcelona.

"Jag har pratat med mina lagkamrater och jag ger dem mitt fulla stöd att gå ut dit och vinna El Clasico. Jag berättade för dem att det som hände mig är en extra motivation och de sade att de kommer att vara starka och dedikera vinsten till mig".

Skriv en kommentar