Karim Benzema: "Cristiano Ronaldo är den bästa spelaren genom tiderna"

Fransmannen hyllade sin lagkamrat som han anser är världens bästa fotbollsspelare, och sade att de är vänner både på och utanför planen.

Karim Benzema tycker att Real Madrid lagkamraten Cristiano Ronaldo är den bästa fotbollsspelaren genom tiderna.

Den portugisiska anfallaren vann Ballon d'Or förra året, och fransmannen insisterade på att den tidigare Manchester United mannen, som har gjort 25 mål på 24 ligamatcher för Los Blancos denna säsong, är den bästa fotbollsspelaren någonsin.

"Han fick mig att drömma och han får mig fortfarande att drömma" sade Benzema till Telefoot. "Enligt mig är han den bästa spelaren genom tiderna".

"Jag spelar med den bästa spelaren i världen. Vi kommer överens både på och utanför planen, och jag lär mig mycket av honom".

Den tidigare Lyon stjärnan har kritiserats under de senaste säsongerna, men han har nätat 21 mål på 38 matcher denna säsong, och anfallaren insisterar på att han är lycklig i den spanska huvudstadsklubben.

"Jag har haft tuffa perioder, men jag tror alltid på mig själv och jag är tacksam för stödet från min familj".

"Än så länge har det varit en bra säsong. Det var svårt med all kritik, det var som en match för dem. De dömde mig baserat på mina mål. Jag gav aldrig upp, men det var en lång tidsperiod".

"Jag tränar, jag får erfarenhet och jag har skickliga spelare runt omkring mig. Så jag kan bara förbättra mig".

De spanska giganterna är ett steg ifrån att Champions Leagues kvartsfinal, och 26-åringen känner att det finns många avskräckande lag som de kan möta i tävlingens nästa skede.

"Det är inte bara Real och Bayern (som är farliga). Det finns även Chelsea och PSG... Vi måste dock bara tänka på vårt lag".

Skriv en kommentar