Wenger: "Real Madrid är Champions League favoriter"

Gunners tränare tycker att Real Madrid har blivit starkare än förra säsongens Champions League mästare.

Arsenals tränare Arsene Wenger känner att Bayern München har tagit ett steg bakåt denna säsong, medan Real Madrid har tagit ett steg framåt.

Fransmannen medgav att tyskarna fortfarande är farliga, men känner att Los Blancos bör fruktas mest eftersom det har gått bra för spanjorerna under den senaste tiden.

"Förra säsongen spelade Franck Ribery och Arjen Robben mycket tillsammans och båda två var i toppform. Bayern Münchens anfall var jättestarkt" sade Wenger.

"Laget har behållit mycket av sitt bollinnehav, men jag tycker inte att de är lika farliga. Jag tror att alla kunde se det under vår hemmamatch mot tyskarna. Vi hjälpte dem, de gjorde inte så mycket".

"Just nu flyter allt smidigt för Real Madrid. Om du frågar mig så är de favoriter, men allt hänger på balansen".

Kommentarer

Viola

2014-03-06 - 16:34:52
Intressant blogg!
Kolla gärna in min blogg där jag precis lagt upp ett inlägg med billiga & snygga träningskläder!
Ha en fin dag! :)

Anonym

2014-03-07 - 00:03:03
real har en god chans att ta hem titeln

Skriv en kommentar