Adnan Januzaj: "Cristiano Ronaldo är min förebild"

Den tonåriga talangen säger att han följer Ronaldo för att förbättra sitt spel och bli en starkare fotbollsspelare.

Manchester Uniteds ytter Adnan Januzaj säger att den tidigare Red Devils hjälten Cristiano Ronaldo är hans förebild.

Sedan sin United debut som 18-åring, ses den belgiska spelaren som en av de talangfullaste unga spelarna, och han följer Real Madrids superstjärna i hopp om att det ska utveckla honom som en spelare.

"Jag kollar på Ronaldo jättemycket och jag försöker göra samma saker som han gör" sade Januzaj till Inside United. "Han är en jättebra spelare".

"Jag tittar jämt på honom och jag ser alla hans matcher. Jag försöker göra det han gör och komma ihåg vad han gjorde i Manchester United".

"Jag måste jobba hårt i gymmet, som han gjorde, eftersom när han kom hit var han inte stark, men efter ett år eller så blev han riktigt stark och kunde knuffa undan folk. Jag försöker bli lite starkare".

Kommentarer

Anonym

2014-05-09 - 17:59:40
❤️ ADNAN JANUZAJ ❤️

Hoppas att du följer din idols fotspår och själv spelar i real i framtiden. ❤️

Skriv en kommentar