Angel di Maria: "Min framtid ligger i Real Madrids händer"

Argentinaren medgav att han inte har sista ordet gällande hans framtid, och avslöjade att en sommarflytt kan vara ett alternativ.

Angel di Maria hävdar att ett antal klubbar är intresserade av att signera honom i sommar, men betonade att hans framtid ligger i Real Madrids händer.

Den argentinska yttern har varit i toppform denna säsong och spelade en nyckelroll i den spanska klubbens framgångsrika Champions League- och Copa del Rey kampanjer.

26-åringen har kopplats med ett antal Premier League klubbar, men han har klargjort att han skulle vara glad att stanna i den spanska huvudstadsklubben om klubben vill behålla honom.

"Jag kommer inte att ljuga, jag vet att det finns klubbar som vill signera mig och som kan uppfylla Real Madrids krav. Men det är mina representanter och klubben som tar hand om det. Jag kommer att stanna om klubben vill att jag ska stanna" sade Di Maria till Marca.

"Jag tänker inte på min framtid just nu. Vi får se vad Madrid har i åtanke, om de vill att jag ska stanna eller lämna".

"Jag är lycklig i Madrid. Jag hade en bra säsong och jag har alltid haft allas stöd, men ibland har man inget val även om man vill stanna kvar".

Förra sommaren rapporterades det att Di Maria var nära att lämna Los Blancos, men tränaren Carlo Ancelotti övertygade honom att stanna eftersom han fortfarande hade en viktig roll på Santiago Bernabeu.

"Många saker har sagts om mig. Ibland gör det ont att höra alla dessa rykten om att jag kommer att lämna. Sådana tillfällen är svåra för en spelare".

"Förra sommaren pratade jag med Ancelotti. Jag ville stanna och han ville också att jag skulle stanna. Han berättade för mig att han räknade med mig och att det var upp till mig att fatta ett beslut".

"Jag har växt jättemycket under Ancelotti. Han fick ut det bästa av mig. Saker och ting har gått bra för mig och jag fattade rätt beslut när jag bestämde mig för att stanna".

Skriv en kommentar