Bale: "Jag kan inte tro att jag kommer att spela Champions League finalen"

Den walesiska spelaren har haft en framgångsrik debutsäsong i Real Madrid och ser fram emot lördagens final mot Atletico Madrid.

Real Madrids ytter Gareth Bale tycker att hans lags plats i Champions League finalen visar att han fattade rätt beslut när han valde att lämna Tottenham för Los Blancos förra sommaren

Ända sedan 100 miljoner euro flytten har han haft en framgångsrik första säsong i den spanska huvudstadsklubben, och 24-åringen kan knappt tro att han kommer att spela i Europas största tävling.

"Om någon hade sagt till mig att jag skulle spela i Champions League finalen hade jag förmodligen inte trott dem, men sådan är fotboll" sade Bale till The Daily Telegraph.

"Jag kände att det var rätt tidpunkt att lämna Tottenham och gå till Real Madrid för exakt samma anledning jag upplever nu. Som en spelare vill man gå till världens bästa klubb och vinna titlar".

"Jag känner inte att jag har något att bevisa. Jag har alltid haft förtroende för min förmåga och jag försöker alltid att göra mitt bästa, vare sig det är ett bra eller dåligt tillfälle. Det var fantastiskt att göra mål i Copa del Rey".

"Jag var ett stort Madrid fan. Klubben kände att de kunde vinna alla matcher. Det var bara allt med Real Madrid - laget, arenan, troféer".

"Jag har alltid velat vara här, men så fort jag kom hit kände jag mig genast bekväm. Det tog mig naturligtvis lite tid att vänja mig vid allt, men jag kände mig bekväm med att spela fotboll med de bästa spelarna i världen".

Skriv en kommentar