Carlo Ancelotti: "Det kommer att vara en jämn CL final"

Madrids tränare kände att Diego Simeones män var för starka Chelsea, och han förväntar sig en jämn CL final.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti säger att Atletico Madrid förtjänade 3-1 vinsten mot Chelsea i Champions Leagues semifinal.

Los Blancos fixade en plats i CL finalen efter totalt 5-0 mot Bayern München, och de två Madrid klubbarna kommer nu att möta varandra i finalen den 24 maj.

"Alla i Madrid är glada och det finns inga favoriter i finalen" sade Ancelotti till Sky Italia.

"Atletico förtjänar att spela finalen, de var helt enkelt bättre än Chelsea. Alla som har varit i finaler vet att det inte finns några favoriter. Det kommer att vara jämnt".

"Jag är exalterad. Jag lever i en värld där man får njuta av dessa positiva ögonblick. Det är en stor framgång att ta Madrid till finalen efter 12 år. Jag jobbar för en klubb som är förmodligen den största i världen".

(Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men jag har inte haft tillgång till internet)

Kommentarer

Andreas

2014-05-01 - 21:51:28
skönt att det är över 3 veckor till final och jag är redan grymt nervös!

Anonym

2014-05-05 - 21:55:50
HALA MADRID tror de kommer sluta 3-1 att real viner

Skriv en kommentar