Cristiano Ronaldo: "Jag vill vinna Champions League och göra mål i finalen"

Real Madrid stjärnan säger att hans lag står inför en svår utmaning i Champions League finalen mot Atletico Madrid i Lissabon.

Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo vill förbättra sitt Champions League rekord genom att göra mål mot Atletico Madrid i finalen, men han insisterade på att trofén är viktigare.

Den 29-årige stjärnan slog Lionel Messis rekord på 14 mål när han gjorde två mål mot Bayern München i semifinalen.

"Vi vann Copa del Rey, La Liga är svår men inte omöjlig, och vi har tagit oss till Champions League finalen" sade Ronaldo, rapporterar Goal.

"Vi kommer att spela mot ett bra lag i Champions League finalen. Finaler är alltid 50-50. Vi hoppas att det kommer att vara en fantastisk natt och att vi vinner".

"De är ett fantastiskt lag. De ligger på första plats i La Liga och det säger mycket om dem. Det är bra att vi har två spanska lag i finalen, och samma sak gäller Europa League finalen som Sevilla kommer att spela".

"Mitt rekord är bra, jag slog det, och det är i det förflutna. Nu vill jag vinna Champions League och göra mål i finalen, men det är även bra om en lagkamrat gör mål. Det viktigaste är att vinna trofén".

Ronaldo kommer att spela VM i sommar, och trots att han tror att Brasilien och Spanien är favoriter, säger han att "inget är omöjligt" för hans landslag.

"Spanien och Brasilien är de stora favoriterna. Portugal måste ta en match i taget eftersom inget är omöjligt i fotboll. Jag vill njuta av VM i Brasilien. Det är ett broderland för mig, och de talar mitt språk".

Kommentarer

Anonym

2014-05-10 - 18:18:43
Jag vill också göra mål i finalen....

Skriv en kommentar