Gareth Bale: "Jag ser fram emot att spela min första Champions League final"

Den tidigare Tottenham stjärnan är nöjd med sin första säsong på Santiago Bernabeu, och ser fram emot att möta Diego Simeones män i Champions League finalen.

Gareth Bale säger att han längtar efter att spela sin första Champions League final, som kommer att spelas mot Atletico Madrid den 24 maj.

Walesaren har haft en imponerande första säsong i den spanska huvudstadsklubben och spelade en nyckelroll i vägen till Lissabon.

Bale säger att han ser fram emot matchen mot stadsrivalerna och La Liga mästarna Atletico, och sa: "Jag ser fram emot att spela min första Champions League final och vi kommer att jobba hårt i förberedelserna inför den".

"Jag är nöjd med min första säsong i Real Madrid och förhoppningsvis kan jag avsluta säsongen med ytterligare en titel".

Sedan vände 24-åringen sin uppmärksamhet till lördagens 3-1 vinst mot Espanyol, i vilken han gjorde det första målet.

"Det viktigaste var att vinna mot Espanyol framför våra fans. Vi gjorde det och jag är glad att ha gjort mål igen, speciellt på Santiago Bernabeu".

Skriv en kommentar