Manchester United erbjuder Real Madrid 25 miljoner pund för Angel di Maria

Enligt uppgifter har United satt siktet på den argentinska stjärnan, vars framtid i Real Madrid är osäker.

Metro
rapporterar att Manchester United är redo att erbjuda Real Madrid 25 miljoner pund för Angel di Maria, som nyligen medgav att han kan lämna Los Blancos.

Den engelska klubben har börjat planera inför nästa säsong trots att den nya tränaren Louis van Gaal har ännu inte börjat jobba för Old Trafford.

Premier League klubbens chefer har en lista på spelare som de vill signera, och marängernas ytter är en av Uniteds prioritet i sommar.

Di Maria, som gjorde 11 mål och 24 assister förra säsongen, är inte säker på att hans framtid i den spanska huvudstadsklubben är säker, och engelsmännen planerar att utnyttja situationen.

"Jag kommer inte att ljuga, jag vet att det finns klubbar som vill signera mig och kan uppfylla Real Madrids krav" sade di Maria. "Jag är lycklig i Madrid. Jag hade en bra säsong och jag har alltid haft allas stöd".

Enligt spanska rapporter kommer britterna att försöka fresta Champions League mästarna med ett 25 miljoner pund bud. Det är inte säkert att det är tillräckligt för La Liga giganterna, men United förväntar sig ett snabbt svar - eller så vänder de sin uppmärksamhet åt annat håll.

Kommentarer

Anonym

2014-05-31 - 14:49:56
hahahaha skrattretande

Anonym

2014-05-31 - 14:50:11
25m miljoner euro måste ju vara ett skämt de betalas mycket mer för spelare som är mycket sämre

madridiiista

2014-06-01 - 19:40:16
vi köpte tex coentrao för 30m €, och dom kommer med ett bud på TJUGIOFEM för DI MARIA!! Helt sinnesjukt. Tror dom det är julafton eller

Anonym

2014-06-02 - 02:25:27
dem tror på tomten

Skriv en kommentar