Sami Khedira: "Jag kommer att vara redo för VM"

Mittfältaren är säker på att han kommer att hinna återhämta sig innan turneringen sätter igång.

Sami Khedira lovar att han kommer att vara i full form inför Tysklands första VM match, som kommer att spelas mot Portugal den 16 juni.

27-åringen återvände efter en lång tid utanför planen på grund av en knäskada, och spelade 59 minuter i Champions League finalen mot Atletico Madrid.

"Jag är i form, men det finns fortfarande några saker jag måste jobba på" sade Khedira i en presskonferens, rapporterar Goal. "Jag måste ta ett steg i taget".

"Mitt mål var att hinna återhämta mig till VM och det har fungerat bra. Jag tror att jag kommer att vara i toppform innan den 16 juni".

"Man måste alltid lyssna på sin kropp, men jag håller inte tillbaka på träningarna. Förutom träning med truppen gör jag ytterligare övningar för att vara förberedd så bra som möjligt".

"Min återhämtningsprocess var lång och svår. Jag har jobbat jättehårt för att kunna spela VM".

Skriv en kommentar