Sergio Ramos: "Mitt mål är till alla Madridistas"

Spanjoren säger att att det inte går att beskriva hur det känns att lyfta Champions League trofén i Lissabon.

Real Madrids försvarare Sergio Ramos ägnade sitt avgörande mål i Champions League finalen mot Atletico Madrid till klubbens fans.

Carlo Ancelottis män var två minuter ifrån att förlora den europeiska tävlingen, men Ramos kvitterade finalen och förlängde matchen med ett sent mål.

I förlängningen vann Los Blancos sin tionde Champions League titel tack vare mål från Gareth Bale, Marcelo och Cristiano Ronaldo, men den tidigare Sevilla försvararen är inte bekymrad över vem som tar beröm för segern.

"Det är mitt viktigaste mål. Det är otroligt tillfredsställande att vi fortsatte att kämpa ända till slutet för fansens skull" sae Ramos till AS.

"Det är inte mitt mål, det är till alla Madridistas, min familj och de som har stöttat oss hela vägen. Det går inte att förklara hur jag känner mig. Vi gjorde historia mot en motståndare. Vi vann Champions League för alla fotbollsälskare".

Iker Casillas omfamnade Ramos efter hans mål, och mittbacken avslöjade vad målvakten sade till honom.

"Efter att jag gjorde mål, sade han till mig 'Du är en f****** mästare',".

Kommentarer

Ahmed

2014-05-25 - 22:34:44
tack ramos för att du tillägnar målet till mig :DD

madridiiista

2014-05-25 - 23:07:45
är så sjuuukt jävla glad så det inte är sant och stooolt som fan över hela laget!!!! :D Längtar redan tills nästa säsong! HAALAA MAAADRIIID

Skriv en kommentar