Steve McManaman: "Bale och Ronaldo är världens bästa spelare"

Den engelska ikonen tycker att walesaren har haft en utmärkt debutsäsong i Madrid, och hoppas att hans gamla klubb vinner Champions League.

Den tidigare Real Madrid spelaren, Steve McManaman, tycker att Cristiano Ronaldo och Gareth Bale är världens bästa spelare just nu.

Duon tog Carlo Ancelottis lag till Champions League finalen som kommer att spelas mot Atletico Madrid ikväll, och engelsmannen känner att Bale har haft en imponerande första säsong.

"Han har gjort 20 mål under sitt första år. Han har visat att han kan göra stora saker när han är i form" sade McManaman till Goal.

"Det har varit ett otroligt år för Bale. Han gjorde mål i Copa del Rey finalen. Tillsammans med Cristiano Ronaldo tycker jag att han är den bästa spelaren i världen".

"Luka Modric har också haft ett fantastiskt år. Jag är glad för deras skull".

McManaman gjorde det andra målet i Madrids 3-0 vinst mot Valencia i Champions League finalen år 2000, och legenden hoppas att Los Blancos kan upprepa samma resultat ikväll.

"Fjorton år efter att jag vann Champions League med Real Madrid är vi alla här i Lissabon igen. Det är en otrolig chans för Real Madrid".

"Självklart vill jag att Real Madrid vinner. Det kommer att vara en tuff match, men jag tror inte att Arda Turan och Diego Costa är i form, så det kommer att vara jättesvårt för Atletico".

"I alla fall, jag tror att Real Madrid har mer erfarenhet, därför tror jag att de kommer att vinna".

Skriv en kommentar