Mourinho: "Om det är mellan United och Real kommer det att vara en perfekt final för mig"


Jose Mourinho hoppas att hans män tar sig vidare från semifinalen mot Barcelona för att möta Manchester United i Champions League finalen.
Jose Mourinho

Den portugisiska Real Madrid tränaren Jose Mourinho tror att Manchester United kommer att slå Schalke 04 i Champions Leagues semifinal. Men han vet att för hans lag kommer det inte vara lika lätt att besegra Barcelona.

Efter gårdagens vinst med Tottenham, sa Mourinho: "De (Tottenham) spelade med mycket stolthet och förmodligen borde inte resultatet vara till vår seger. Jag tror att oavgjort hade varit rättvist och det skulle vara en bra bonus för dem för allt de gjorde. Självklart är jag glad över vinsten."

Om endast några dagar kommer Real Madrid möta rivalerna Barcelona för att försöka få en plats i Champions League finalen på Wembley den 28 maj, och Mourinho vet redan nu vad han behöver göra.

"Jag måste träna med 10 män för att veta hur man spelar med 10 män. Jag har varit där med Chelsea, jag slutade med 10 män, jag gick till Inter och det slutade med 10 män, och nu måste jag träna med 10 män eftersom det kan hända igen."

"Jag förväntar mig att Manchester United kommer att spela finalen, de är det bättre laget, de känner sig mer självsäkra än Schalke på denna nivå, men fotboll är fotboll, och jag är säker på att Sir Alex kommer att säga detta till sina spelare."

"Man måste respektera sina motståndare även om man vet att man är det bättre laget. Jag hoppas att Manchester United tar sig vidare till Wembley, och om det är mellan Manchester United och Real kommer det att vara en perfekt final för mig."

Kommentarer

Anonym

2011-04-14 - 12:47:52
du menar 28 maj och inte mars xD?

Skriv en kommentar