Jose Mourinho: "I omklädningsrummet hörde jag att det var omöjligt att vinna här"


Jose Mourinho, som fyller 49 år idag, avslöjade att hans lag såg gårdagens utmaning som en omöjlig uppgift.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho hävdade efter hans lags Copa del Rey eliminering att Los Blancos aldrig kommer att tillåtas att vinna på Camp Nou, och avslöjade även att hans spelare ansåg att en vinst mot Blaugrana var omöjligt.

Mourinhos män gjorde två mål i gårdagens bortamatch mot Barcelona, men kunde inte ta sig vidare till semifinalen eftersom de behövde göra ett mål till.

När den portugisiska taktikern pratade med median, sa han: "Jag hörde i omklädningsrummet att det var omöjligt att vinna här", och när pressen frågade honom varför hans spelare trodde det, sa han: "Fråga dem".

Sedan fortsatte han att prata om domaren som uppvisade ett mål av Sergio Ramos på grund av att han knuffade Dani Alves.

"Jag kommer inte att prata om domaren. Vi kom med hopp om att ta oss vidare. Vi visste att det var jättesvårt, men vi kom med hopp om att uppnå det".

Dock sa Los Blancos taktikern att han har vant sig vid liknande slag under matcher mot Barcelona i sin karriär, och avslutade: "Jag spelade här med Chelsea, med Inter och med Real Madrid i Champions League. Detta är en välbekant situation för mig".

Kommentarer

Anonym

2012-01-26 - 14:53:42
sämsta domaren i historien.. granero rörde inte ens pique och fick gult kort. 3-2 till real enligt mig.

P - Hala Madrid

2012-01-26 - 15:23:23
Sämsta domaren på länge...



Fattar inte....



8 gula (och ett blev rött) för Real...



Bara jag som tycker att Alexis filmade såååå jävligt mycket igår?



Och grattis Mou! ;D

raul7

2012-01-26 - 16:13:52
Hoppas inte mourinho lämmnar denna säsong och jag hoppas real har kvar sina spelare. Callejon är grym och om real köper en anfaller så tycker jag att det är tragiskt. higuain är glad i real och så men han kan inte prestera på de stora matcherna så från o med nu tkr jag att benzema startar mot barcelona varje gång eller aa för det mesta. Undrar hur truppen ser ut när özil har blivit 26 och alla är kvar. Detta var özils bästa match mot barca han gjorde sköna dribblingar kom förbi abida, bra crossbollar, ett fint långskott, 1 assist och passade bra (standarf)

Magnusson

2012-01-26 - 16:31:26
Ramos och Arbeloa! Vilken match dem gör. Pedro hade inte en chans på sin kant för där hade Arbeloa stängt dörren reält. Äntligen börjar Ramos att fylla nr 4 från Hierro. Ha kvar Ramos som mittback som det var tänkt när han blev köpt.

madrid

2012-01-26 - 18:24:59
alla spelarena var gryma till med casillas ,och våra spelare som igår kväll kunde presentra sig var özil,kaka fiender var de och serigo aha,i min tänke så vann vi det var mål serigo festa jag hade fest hur madrid knäckte barca efter byten och özil grymt pasat efter igår kväll så ska özil alltid börja spela mot barca inte byta ut honom stolt alla spelare,för rma hade inga fans och kunde på 15 eller nåt sån göra 2-2 hala med det är för mej 2-3 sämsta domare jag borde vara stälet så skulle messi vå rödddddddddddd fack barca! idag hade vi rma fans och barca fans då slog vi varandra :thumbup:

a

2012-01-29 - 11:55:15
:tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired::tired:

Skriv en kommentar