TÄVLING: Vinn ett presentkort på Stadium till ett värde av 1000kr !!


Nu har det anordnats ännu en tävling för de svenska Real Madrid supportrarna. I samarbete med Ladbrokes kommer en utav er att vinna ett presentkort på Stadium till ett värde av hela 1000 svenska kronor!



Det enda du behöver göra för att delta i tävlingen är att:
- Skriva några rader om något skickligt inom sport som ni har sett eller varit med om. Det kan till exempel vara något som är relaterat till Real Madrid.
- Skriv antingen texten som en kommentar på detta inlägg eller skicka ditt bidrag till [email protected] . Valet är ditt.

Kom ihåg att skriva din riktiga e-postadress eftersom jag kommer att ta kontakt med e-postadressen du skrev för bland annat adressinfo om du vinner. Svarar du inte på mejlet inom 24 timmar kommer en ny vinnare att presenteras. Så kolla era mejl!

Tävlingen kommer att avslutas inom en vecka (8 november) och vinnaren kommer att presenteras på bloggen samt kontaktas via e-post.

Vid ytterligare frågor eller funderingar kan du kontakta mig på e-postadressen [email protected] eller kommentera inlägget.

Kommentarer

Ali

2012-11-01 - 14:03:14
ja vad ska man säga hur skulle vi leva utan sporten i denna värld !:thumbdown: som tur va så har vi sport och det e underbart samt att fotboll finns ! skulle jag vara den som vann detta priset så skulle jag ta och köpa en boll med fotbollskor vilket min pappa inte har råd med och försöker uppmuntra mig genom att säga nästa vecka själv vet jag han inte har råd. skulle överraska han genom att vinna detta

Alex Cherif

2012-11-01 - 14:24:52
Skickligt och skickligt vet jag inte, men ett väldigt speciellt ögonblick jag har med Real Madrid är när dem 2007 vann La Liga. Det var den första matchen jag såg Real spela och jag tror det var mot Mallorca dem spelade! Varför detta är ett speciellt ögonblick för just mig var att jag fick se i min första match Real Madrid vinna ligan, och se alla de största stjärnorna spela, kommer ihåg att detta var Beckham och Carlos sista match i Madrid klubben och även fast det är drygt 6 år sedan så kommer jag ihåg allting som om det var igår! Win, lose or tie, Madridista till I die! ❤

ramos

2012-11-01 - 14:34:46
Hmm..
Det mest fantastiska jag varit med om när det kommer till sport är nog när jag spelade fotboll på gatan som liten. Det va så fantastiskt eftersom det var då jag verkligen bekantade mig med fotbollen och med real madrid. Det var dessa sommrar som jag inte ville gå in, utan endast sparka boll. Guud vad jag saknar dessa tider;-( Det var några fantastiska r i mitt liv, då jag endast spelade fotboll på min fritid, då jag hade tid!

ronaldo97

2012-11-01 - 15:09:29
Det är viktigt att det finns sport det är bra för till exempel hälsan det är bra för hela kroppen helt enkelt.
Jag har spelat fotboll sen jag var 5 år och ska försöka spela för real madrid det är inte bara för det jag speelar fotboll för det är rolgt bra för kroppen det är inte fotboll som är viktigast utan aalla sporter jag spela just fotboll handboll basket o innebandy sport är det bästa och nästan det viktigaste som finns på jorden för kroppen.
jag älskar alla sporter fast mest fotboll jag spelar fotboll i skolan med en lag och på fritiden och då menar jag alla sporter som jag går på jag vill börja på tennis o bli lika bra som rafael nadal på basket som kobe bryant fotboll som ronaldo innebandy vet ej och handboll som mekkel hansen när jag kollar på fotboll så vill jag lära mig från dom älskar sport för evigit<3 :-):-)

ronaldo97

2012-11-01 - 15:13:43
skrev lite snabbt skrev fett mycket fel:-)

Shakew Hussein

2012-11-01 - 15:15:28
Hej, Jag heter Shakew, jag är född med en tro, jag drömmer mycket och ja, jag tror på dem alla. Som alla andra fotbollsspelare så vill jag bli världens bästa fotbollsspelare, stå där och höra ditt namn ropas upp, det är den glädjen jag vill åt och jag tror på det varje sekund. Jag spelade fotboll på gatan som liten, jag kommer ihåg när jag vaknade på morgonen, satte på mig ett par shorts och en T-shirt inga strumpor eller skor, käkade, sprang snabbt till skolan och spelade fotboll. Att bli en av världens bästa fotbollsspelare är det enda jag vill. Om jag vinner denna kommer jag köpa ett par fotbollsskor, ett par Vapor. Tack för mig.

Shakew Hussein

2012-11-01 - 15:18:16
Plus att aa, Jag är Real Madrid fan och min idol är Världens bästa fotbollsspelare, legenden Cristiano Ronaldo.

Anthon

2012-11-01 - 15:23:57
Jag vill vinna för att jag älskar sporten fotboll, jag har aldrig varit på Real Madrid match för att min familj inte haft råd:-(. Men jag har varit på några IFK matcher. Den speciella matchen jag var på var när IFK besegrade IF Elfsborg med 2-1. IFK låg under med 1-0 men tog sig starkt tillbaka och vann. Om jag vinner kommer jag att spara presentkortet till våren när de nya Nike Mercurial Vapor kommer ut. Mvh Anthon

Tom Hedlund

2012-11-01 - 15:36:33
Jag älskar fotboll över allt annat. Har varit på två real madrid matcher , en mot Osasuna förrförra äret och en i september iår mot Deportivo , men iallafall så är den bästa upplevelsen som jag sett fotbollsmässigt när Chelsea tokförsvarade sej mot Barca i CL i våras med både Terry , Luiz och Cahill borta , och även en utvisning. Men dom fortsatte kämpa och dom flesta lag som försöker parkera bussen mot Barcelona brukar vika ner sej efter andra halvlek , men inte chelsea inte , dom fortsatte kämpa med en storspelande Cech i målet och på det sättet så vann dom även mot Bayern München i finalen. Hoppas du läser detta och skulle bli grymt glad om jag vann ! <3

Real Madrid i med- och motgång!

2012-11-01 - 15:41:53
Har aldrig varit på en Real-match men följer dom flesta. Har varit Real-fans sen Zidane-tiden och bättre blev det när Ronaldo kom till laget. Det bästa ögonblicket i fotboll var när jag såg Real-Barcelona i Copa Del Rey. Det var final och matchen gick mot förlängning. I förlängningen gjorde Ronaldo mål!! Han

Real Madrid i med- och motgång!

2012-11-01 - 15:51:23
Hej igen!
Har själv aldrig varit på Real Madrid match men följt deras matcher dom senaste åren. Tiden som Real-fan började vid den tiden när Zidane och Ronaldo spelade i Real. Ännu bättre blev det när Cristiano kom till klubben. Det bästa ögonblicket var när Real Madrid och Barcelona möttes i Copa del rey-final. Cristiano gjorde matchens enda mål på övertid och visade alla vem som är bäst. Har även följt denna bloggen sen jag vet inte hur länge tillbaka. Men skulle jag ha en chans att vinna skulle jag köpa Ronaldo eller Modric-tröjor om ni har det? Annars skulle jag köpa nya fotbollsskor såna som Ronaldo använder. Är även stort fan av Morata. Tack :)

Ramos12

2012-11-01 - 15:54:30
Tjenare jag e nog det bästa real fanet någonsin jag älskar real och det jag älskar med sporten fotboll e att världens bästa klubb spelar fotboll och att allting kan hända i fotboll jag har ett riktigt bra exempel Sverige Tyskland det står 4-0 i Berlin och jag e så nära på att gå och lägga mig men sen kommer det underbara ni vet nog vad som hände, så allt kan hända inom fotboll det jag älskar mest😘😘

homar

2012-11-01 - 16:45:42
Tja. jag är reals bästa fan .älskar real madrid och kommer altid älska klubben. Ronaldo<3

CristianoRonaldo7 !HALA MADRID!

2012-11-01 - 17:25:06
Fotboll är den bästa sporten som finns, jag har spelat det sen jag var 3-4 år gammal jag är 14 nu. Tankarna om hur jag skulle spela i Madrid höjde mej så att jag började spela med U-17 och även Damlaget. Jag har spelat 3 B-lagsmatcher och 5 A-lagsmatcher.

Jag har varit ett Real Madrid-fan sedan Zidane,Ronaldo, Figo-tiden och kommer aldrig byta klubb!! Fotboll är en bra, skicklig sport. Man springer mycket men man har samtidigt kul!! Jag har aldrig vunnit något, skulle vara riktigt kul om jag vann!!

BTW. BÄSTA bloggen som finns!!!


!HALA MADRID!

[email protected]

2012-11-01 - 18:19:22
När jag var 8-9 år började jag spela fotboll, jag spelade med kompisar och fick kommentarer från andra, te.x. att jag är bra och att jag borde fortsätta spela. Jag började för IFK Göteborg, efter några månader skulle jag betala medlemsavgiften. Det gick inte, mina föräldrar var på dålig ekonomi, jag kunde inte forsätta. Den tiden var jag målvakt. Jag kunde inte ha en proffesional träning, jag grät mycket och sa till mina föräldrar att jag vill gå i ett fobollslag men jag fick inte. Min dröm var förstörd, min framtid var förstörd, min spelarförmåga var förstörd, allt var förstört. Jag var mycket ledsen, efter 2-3 år var det ännu mer katastrofalt, vi flyttade till Syrien. Då var det helt slut. Det fanns inga fotbollsplaner att spela på, allt man gjorde var att sitta hemma och spela dator. Då blev man överviktigt, och det ledde till att man blev segare när man blev segare blev man dåligare man kunde inte spela lika bra. Jag kände att min kondition är inte tillräckligt bra. Efter ett par år flyttade vi tbx till Sverige. Då var jag katastrof på fotboll de som var dåligare än mig blev bättre än mig. Allt gick dåligare hela tiden, och det blev ännu sämre när jag äntligen fick vara med i ett lag. Ett fattigt lag, Götaholms BK, det var bara 250:- årsavgift. Varför det blev sämre var för att jag kunde inte springa, vi spelade 9:manna och jag orkade inte springa! Jag kunde inte spela! Jag har tappat bort allt! Den tiden var jag ca. 13 år. Jag slutade från klubben efter bara 5-6 månader. Då fyllde jag 14 år. Jag spelade i Kviberg, Göteborg med några kompisar. Jag sa att jag inte kan spela mer att jag inte orkar mer. En jätteshyst kompis kom fram till mig, Stå målvakt, sa han. Jag sa nej, jag är kort, så jag når inte till bollarna, jag är överviktigt så jag kan inte hoppa. Han sa nej! du ska stå nu! Till sist så stog jag målvakt. Folk skrattade. Min kompis sa att jag inte skulle bry mig, jag brydde mig inte och jag var jätte arg på den personen han kom fram helt fri. Vad händer? han skjuter till höger om mig jag hoppar till vänster... men det var en reflex, en reflex som gjorde så att jag sträckte på min högra fot och räddade den! jag var den gladaste i Jorden! Jag gillade verkligen Casillas och Real Madrid så jag tänkte att det var exakt samma räddning som Casillas gjorde mot Arjen Robben i VM-finalen 2010. Jag kunde inte sluta att le. Folk var överraskade, jag började stå målvakt (nutid). Och jag räddar mycket fått mycket beröm, tror nu jag kan spela för Real Madrid när jag blir äldre och blivit lite bättre med vikten är 43 kg nu och 14 år (ganska bra). Jag ville ha såna där adidas träningsbyxor nu när det är vinter, men problem med ekonomin igen, så om jag skulle vinna denna kan jag äntligen köpa såna där så jag kan tom köra fotboll i vintern! Vad ska man göra annars i livet? gå ut o kasta snöbollar? nej tack, tråkigt :)

Darin

2012-11-01 - 18:50:35
Jag hade en dröm, en dröm om att få se Real Madrid spela live, få besöka den legendariska "Estadio Santiago Bernabéu", och få se de bästa spelarna i världen få spela i sina vita tröjor.
Jag lyckades få tag på biljetterna till El Clasico,jag kunde knappt tro det själv jag hade aldrig fått se en Real Madrid match live och nu skulle jag ner och titta på när de skulle stå emot Barcelona. Det var en sjuk känsla men det var infet emot drån när Ronaldo fick öppna målskyttet! stadion exploderade och det var som om station gungade.
jag hade aldrig varit med om något liknande, aldrig skådat folk och fans med en sådan passion för denna sport och klubb, det var något nytt för mig en helt ny miljö, en helt ny värld! Detta är ett minne som jag kommer bära med mig resten av mitt liv, detta märke som de vita bär vid bröstet är ett märke jag försvar till döden!

Darin

2012-11-01 - 18:58:41
Sorry skrev lite fel...

Det var en sjuk känsla men det var inget emot känslan när Ronaldo fick öppna målskyttet *

Mesut Özil

2012-11-01 - 19:39:21
Jag har aldrig varit på en Real Madrid match, men det mäktigaste ögonblicket måste ha varit CL semifinalen mot Bayern Munchen. Det var verkligen helt otroligt att se Reals sjuka öppning (första 30)!

Miranda Jakobssson

2012-11-01 - 21:09:30
Jag å min mamma är hängivna real madrid fans, och vi följer varje match vi kan se med vårat kanal utbud. Våran dröm tsm är att ha pengar så vi kan fara å se på en el clasico match på hemmaplan.
Har spelat fotboll sen ja va ett litet barn och har aldrig sett ngt lag som real spela sådan fin och bra fotboll, blir stum varje gång jag ser dem, de är helt otroliga.

Nora

2012-11-01 - 21:55:59
Heej, mitt namn är Nora, det är så att jag är ett stort fan av Real madrid och mest av allt Cristiano Ronaldo.
Det är så att jag varit i Barcelona för att se El clasico, när Real mötte Bajselona, jo det var sjukt för att jag fick träffa både real och barcelonas spelare, när jag satte mig på läktaren och spelarna kom in så var det verkligen en dröm som gick i uppfyllelse.

malek sreis

2012-11-01 - 22:57:48
Jaa... Det som jag sett är väldigt otroigt. Det var när Cristiano Ronaldo tränade inför en match mot barcelona med Man Utd. Han drog en frispark asså ohh myy good den skruva sig rakt in i krysset. Det var verkliget kryddfint!!
här är videon kolla min 08.41:
http://www.youtube.com/watch?v=o3Lul1yTRBM&feature=related





:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Ett oförglömligt minne

2012-11-01 - 23:00:22
För fyra år sedan fick jag se något som jag aldrig kommer glömma. Ännu idag minns jag allt i varje minsta detalj. Jag var på Santiago Bernabeu, en arena som jag aldrig hade varit på innan, men så fort jag klev in i arenan kände jag en trygghet, en trygghet jag bara känner hemma, jag insåg att jag var i mitt andra hem. Jag var helt exalterad av att kunna få se stjärnorna jag hade kollat på tv under alla åren och med ett års sparande av månadspeng som jag hade samlat till fick jag platsen exakt över Pellegrinis bänk (dåvarande tränaren) jag såg alla real madrid spelarna från ca en meter avstånd. Mina händer darrade och jag började få tårar, tårar av glädje för att kunna se alla mina förebilder på så nära håll. Under alla exalterade känslor som jag gick igenom hände något jag inte skulle kunna tro skulle hända, något jag inte ens drömde om hände. Det var nämligen så att en av Rauls Kompisar (kaptenen) satt bredvid mig och när raul skulle gå av planen efter uppvärmningen så ropade han på honom och Raul kom och hälsade på honom. Raul var mindre än några centimeter ifrån mig! Jag kunde inte tro det, jag började darra ännu mer och min pappa såg det och tog fram sin kamera och gjorde en kamera pose framför raul och pekade på mig. Raul förstod att jag ville ha kort med honom och såg hur nervös jag var, snäll och rar som han är tog han fram sin hand skakade min hand och min far tog kortet. Han log och gick in i omklädningsrummet. Jag tänkte bara på det under hela matchen och även om Real Madrid, min enda kärlek i livet förlorade, så gjorde det inget. För jag fick bild med en Legendar, en legendar som som har lett Real Madrid till många titlar och som är nära alla våra Madridistas hjärtan.

Ahmed Abdulkader

2012-11-01 - 23:45:51
Hej!

För mig är Ronaldos calma calma när real madrid vann med 2-1 mot barcelona bortaplan. Det var det bästa ögonblicket eftersom real vann la liga och ronaldo kommer naturligtvis vinna ballon do'r för han avgjode La Liga. Det spelar ingen roll om han kom på andra plats i skytteligan. Hala Madrid!

Abbe

2012-11-02 - 13:35:14
Jag har en dröm. Jag älskar Real Madrid och kommer alltid att göra det. Jag har spelat fotboll sen jag var 7 år och alltid varit en Real Madrid fan för att min pappa är en Real Madrid fan. Jag gör allt för att uppnå min dröm och jag hoppas verkligen att bli en Real Madrid spelare. Jag spelar fotboll för just bara en sak, och det är att bli en Real Madrid spelare. Jag har självförtroende och jag vet att jag kommer spela för Real Madrid, någon dag kommer hoppas jag. Om jag vinner 1000 kr så kommer jag köpa fotbollsskor för att vi har inte råd att köpa fotbollsskor eftersom pappas lön är alldeles för lite. Jag lånar bara av kompisar men om jag misslyckas så kommer jag kämpa för att bli tränare istället.

baabii

2012-11-02 - 15:16:59
nu blev jag förvirrad här.. är det en eller flera vinnare? för de stod så här:
Tävlingen kommer att avslutas inom en vecka (8 november) och VINNARNA kommer att presenteras på bloggen samt kontaktas via e-post.

bestegenc

2012-11-02 - 17:01:15
Självklart är det då jag spelade fotboll. 6 år innan det här, då jag var 11 år. Jag spelade som mittfältare. På flera matcher hade jag inte gjort mål vilket jag alltid brukade göra. Mitt förtroende på mig själv sjönk mer och mer efter varje match vi spelade. En dag när vi hade match bestämde jag mig att ha på mig min första Real Madrid tröja på mig (En Raul tröja jag fick av min pappa då jag var 4 år gammal). Den matchen gjorde jag två mål. De båda målen var på hörna, jag tog hörnorna och de kom in i mål. Jag minns vilken chock jag fick då jag gjorde målen. Efter båda målen tog jag upp min matchtröja och visade stolt upp Raul tröjan jag hade under. Mitt fina lag, vår underbara legend gav mig tur. Efter den matchen var mitt självförtroende uppe på topp, och det är den än idag. Bästa Madrid!

Artur Delija

2012-11-02 - 21:14:34
Jag kan börja med att jag har hejat på real madrid sen jag var 6 år, är 20 år nu dvs 14 år. när jag var liten var min idol Roberto Carlos jag började som vänsterback pågrund av honom och fortsatte så i hela min fotbollstid. Så många gånger jag har försvarat Madrid i debatter med vänner och med barca fans. Varje gång Madrid förlora jag minns hur jag grät och kunde inte fatta detta. Jag var arg i en vecka pratade inte med någon. Jag har djup känsla för mitt Madrid. Få är riktiga madristas idag. Barca fans snackar skit idag har glömt bort gamla tiderna. Nej nej Vi riktiga Madristas glömmer inte bort och dem hatar snacka med oss för vi vet hur det är. Folk glömmer men aldrig en madrista. Hur som helst. Som liten hade jag ej råd gå kolla på matcherna. Jag ville så mycket göra men gick ej. Vi vann en fotbollsresa till Italien som liten när jag var 11 år och då köpte jag massor av Madrid tröjor. Jag brinner för Madrid. Jag minns en sportklädes butik en italienare som brann för Juventus som hade en tshirt med Autografer från Zidane, Del piero, osv,,, Jag ville ha den för ZIdane spela i Madrid. Han ville ha den för ett mycket dyrt pris jag minns han ville ha typ 300 euro för den. Så jag ringde min far och han kunde inte ge och jag bråkade med honom så mycket jag gjorde kaos i hotellet för att jag tog pengar från en vän men dem kom på mig. Jag ville åt den t shirten för madristan Zinedine Zidane spela ju där.. Anyways när jag tog studenten fick jag jobb som telefonsäljare. Och de var 2011 och Madrid Hamna i grupp med Ajax då, Första mötet var i Madrid då vann vi med 3-0, Andra mötet var i Amsterdam och det var 2 dagar innan El Classico då vann barca 3-1, Anyways, Jag hade betalat mycket pengar hem och hade inte mycket kvar. Men det sket jag i. Jag betalade alla pengar jag hade kvar och åkte till Amsterdam för se mitt Madrid. Visst Ronaldo spelade inte eller Ramos eller Marcelo för den delen. Men det ÄR REAL MADRID vi snackar om. och jag minns amsterdam arena har en litet borafans platser och när Callejon gjorde 2-0 målet så vände han sig mot oss och pussa tröjan och vifta mot oss. Herregud vilken känsla jag smälte inombords. Prata med många ultra madristas fans. och Johan Crujif var där den dagen och han kommenterade att han tror inte madrid har en Chans mot barca. Så jag min bror och alla ultras madristas skrek PUTA BARCA EY EY så jävla skön kick. Sjöng come te voy a qurer. man mådde så bra omgiven av bara madristas. har det inspelat på mobilen också. Min far blev väldigt arg för att jag fick leva utan pengar sen hela månaden men det sket jag i det var värt varenda krona. När jag spelar Fifa är jag alltid Real Madrid jag snackar bara om Madrid med mina vänner jag dör Real Madrid. Jag slutade spela fotboll pågrund av en knäskada så jag kunde inte uppnå min dröm att spela vänster back som Roberto Carlos eftersom jag också är vänsterfotad. Men jag spelar för korpen lite då o då. Jag ger hela mitt hjärta för Madrid och de tycker många av mina vänner också att jag verkligen brinner för mitt lag. Sporten är stor del av mitt liv. Tack för mig Artur

Dinhos

2012-11-03 - 00:52:21
Jag satt bredvid stjärnor. Är det här riktigt eller tänkte jag? Sker det här verkligen. Svettig nog tar jag på mig skorna. Den ny upphängda matchtröjan var komfortabel och snygg. Kaptenen peppar upp oss. Adrenalinet flödar runt. Vi brinner för det här! Tar stegen in i Bernabeu. Får en kick. Känner mig som en mästare!

Öziiil

2012-11-04 - 16:05:00
Det bästa minnet jag har inom sporten va när jag va 7år gammal. De va år 2002 och det va Champions League final mellan Bayern Leverkusen och Real madrid. Min pappa har alltid varit ett fan av tyska lag så han kollade på den mathcen och jag satt bredvid honom och skulle heja med honom på Leverkusen. Men när Raul tog ledningen för Real så hoppade jag upp och skrev ja blev så glad men visste inte varför. Men Leverkusen kvitterade snabbt och ja minns att ja blev så sur att jag knappt ville kolla mer. Men sen kom Zidan och bomba in den och jag skrek ja minns jag tog av mig tröjan ch sparng runt i hemmet. Efter matchen bad jag min pappa att köpa en såndär vit tröja till mig med de coola märket och nästa dag så kom min pappa med en påse i handen och de va just en Real Madrid tröja med nummer 5 på ryggen. Och än idag så hänger den tröjan i mitt rum. HalaMadrid !

Fridushka

2012-11-04 - 17:16:25
När Real Madrid avgjorde ligan 2011/2012 efter att Barcelona har vunnit Liga BBVA tre år i rad så var känslan obeskrivlig. Jag satt hela matchen och var så spänd, när slutsignalen kom och jag visste att vi var spanska mästare, kan inte ens beskriva min glädje. Jag hoppar upp och ner i soffan och ringer min sjuka gammelmormor som älskade Ronaldo (hon gick bort för 3 månader sen, må hon vila i frid) och vi kunde knappt prata med varandra för vi var så glada. Jag köpte mig och henne en Real Madrid halsduk var och den minen i hennes ansikte när hon fick den halsduken där det stod CAMPEONES DE LIGA, jag kommer aldrig glömma det. Det är nog det absolut finaste minnet jag har med både henne och Real Madrid.


Win, lose or tie, Madridista til I die. <3

Lukas

2012-11-04 - 19:52:02
Jag minns en sommar då min morbror stor real madrid fan precis som jag fråga om jag ville följa med under höstlovet och se en en real madrid-match och inte vilken match som helst utan derbyt mot Atletico madrid på hemmaplan! Självklart ville jag det och jag slet som ett djur den sommaren och målade plankor åt morbrors företag som aldrig förr! 7000 kr tjänade jag och sedan kom dagen vi skulle åka! Det pirrade i magen under hela resan ner till barajas flygplats och världens vackraste stad Madrid! Men känslan då var ingenting mot när jag klev in på Santiago bernabeu. Det var som en chock den där stora arenan så vacker och med de vita stolare placerade och stavade real madrid. Under de Även fast arenan var nästintill tom är det den top 3 skönaste känslorna jag varit med om! Under ca 2,5 h satt jag bara och log, Pengarna och slitet för att komma dit var värd varenda krona och till Bernabeu har jag åkt flera gånger sedan dess! 13 år var jag då! :-)

Ali s.b.

2012-11-07 - 21:05:28
Mitt bästa minne av denna härliga sport kanske inte är något som jag har satt live, men det är ändå något som jag har upplevt, sett med mina egna ögon och känt mig stolt över - när Real Madrid lyfte La Liga titeln för första gången på fyra år säsongen 11/12. Vår kära klubb led under säsongen, men lyckades besegra sina största rivaler Barcelona och tog med sig den spanska titeln till Madrid, där den hör hemma. Att få se leendet på våra spelare och vår härliga tränare var det bästa med kvällen. Publiken, arenan och atmosfären kändes fantastisk, även fast jag inte var där. Glimten i spelarnas ögon kändes äkta och Real Madrid hade kommit tillbaka. Real Madrid hade återvänt till sina bästa dagar, Real Madrid visade att de var ett lag som man kan räkna, som andra bör frukta. Real Madrid visade att de fortfarande är REAL Madrid.

REALMADRIDERIC

2012-11-07 - 21:05:44
Mitt minne är Zidanes mål i Champions league finalen 2002. Det var min första match jag såg på TV och då var jag fyra. Sedan när jag blev 8:a började jag se varje match. Jag får helt enkelt tacka Zidane:thumbup:

Andre' .:RMA.:

2012-11-07 - 22:49:58
NÄR JAG VAR 9ÅR, TITTADE JAG EN MATCH REAL MADRID OCH JAG BLEV FÖRÄLSKAD I FOTBOLLEN. MIN DRÖM ÄR ATT SPELA FÖR REAL MADRID. FÖR VARJE DAG SOM GÅR SPELAR JAG FOTBOLL OCH TRÄNAR SJÄLV MED SPELUPPBYGGNAD TEKNIK KONDITION OCH M.M
OCH JAG KÄNNER MIG REDO ATT PROV SPELA FÖR REAL MADRID U16

Ali

2012-11-07 - 22:52:30
Hej

Det bästa sport känslan jag har sett är el clasico. Känslan att se de bästa spela fotboll som cr7 och messi. Och även andra fantastiska spelare som casilas,alonso, xavi , inesta ,puyol , ramos och även underbara tränare som pep och mourinho. Kan man se så fantastiska människor i än annan match???

Ammar

2012-11-08 - 00:06:38
skickligt och skickligt , men det finns en väldigt speciell ögonblick som jag än idag kommer ihåg och det var när jag satt och kollade på Real Madrid vs Getafe år 2008/2009 och real vände matchen matchen från 2-1 till 3-2, jag kommer ihåg att jag satt ledsen för att real inte kunde sätta sina lägen och hade nästan gett upp hoppet men det hade inte självaste real madrid , de kämpade och först gjorde Guti 2-2 på frispark och då väcktes hoppet vid liv igen men när getafe några minuter senare fick straff fick jag igen känslan av att det inte skulle gå hela vägen idag. men som alltid så räddade casillias real genom att ta straffen, just då kände jag att det kanske finns lite hopp ändå och då när de var några enstaka sekunder kvar och higuain fick skott läge med vänster för att sedan sätta upp bollen i nättaket var en av de bästa ögonblick i mitt liv, jag kommer ihåg att jag skrek av glädje och alla i huset undrade vad som hänt och när jag berätta för de så sa de bara "jaha okej" men för mig var det inte "jaha okej" glädsen som uppstod var och är än idag obeskrivlig, än idag när jag kollar repris på den matchen får jag gåshud.

BeP

2012-11-08 - 17:17:43
Ett av mina bästa och starkaste minnen måste då jag först präglades av att Real Madrid hade det väldigt tufft mot Barcelona. Jag var den enda i min klass som var en madritista ända in i ryggmärgen, resten av klassen bestod av Barcelonafans. Jag fick utstå väldigt mycket pikar dag ut och dag in ifrån den överväldigande majoritet av Barcelonafans som min klass bestod av. Hån och flin rätt upp i ansiktet blev en vardag, barlonatröjor och "visca barca" inristade på alla bänkar och skåp var inget nytt för mig.

Trots det faktum att jag spenderade mestadels av mina raster åt att rista över och skrapa bort allt som började på B och slutade på A så fanns det ingenting som kunde få bort sorgen som präglade mitt hjärta. Jag såg fram emot El Clasicos men var samtidigt medveten om den beska och bittra smaken av betong(min stolthet) som jag skulle få svälja.

Men nej, den här dagen skulle få ett annat öde. Jag talar förstås om när Ronaldo nickar in bollen i övertid och Real madrid vinner över Barcelona samt vinner Copa del Rey.

Resten av den veckan gick jag runt i skolan i min fina Cristiano ronaldo hemma-tröja från Man united som jag fortfarande har. Då jag inte haft möjlighet att köpa en Real madrid tröja, men satan vad lycklig jag var och för en gång skull så fick den beska och bittra smaken av stolthet smakas av någon annan :)

André Ronaldo

2012-11-08 - 19:21:25
Det var den 7 oktober år 2003, min femte födelsedag, när jag ska få en present, en present som har förändrat mitt liv och det tackar jag min mamma och pappa för. Presenten var de jag minst anade, jag hade börjat i ett fotbollslag för första gången. Första träningen vågade jag inte släppa mammas hand men nu, några år senare har mitt liv förändrats. Jag vet inte vad jag skulle göra utan den fantastiska presenten. Ibland brukar jag tänka, vad skulle jag göra om jag inte tyckte om fotboll? Vad skulle jag göra om jag inte tyckte om Real Madrid? Vad skulle jag göra om jag inte hade fått världens bästa present från mina föräldrar för 8 år sedan?
Jag tackar gud och mina föräldrar att jag tycker om fotboll. Det skönaste som har hänt i mitt liv är när Barcelona dominansen tog slut. När ronaldo avgjorde Copa Del Rey och slutet av barcas dominans var framme. När han sedan avgjorde ligan på Camp Nou med calma så grät jag av lycka. Och som min farfar alltid sa, även om det går dåligt för laget, så ska du inte vara en dålig förlorare, utan du ska vara stolt trots förluster. Nu när jag börjat växa upp så har jag förstått att det var ett av de bästa fotbollscitaten jag har hört.

Hala Madrid!! <3333

Till André Ronaldo ^^

2012-11-08 - 20:02:16
Din farfar måste vara en klok man!

Sanollo

2012-11-08 - 20:55:24
Klockan var 13:30, på La manga och motståndet var Moss. Zlatan skulle spela sin kanske sista match i den himmelsblåa tröjan.
Jag var på plats tillsammans med Zlatans pappa, jag är för övrigt en god vän och kollega till zlatans far. jag hade följt zlatan under hela hans uppväxt och nu skulle han spela sin kanske sista match för att det ryktades om att Ajaxscouterna hade tagit sig ner för att se på Zlatan.
Jag var oerhört nervös, en dålig dag på jobbet hade resulterat i att ajax hade tappat sitt intresse.
Jag och Zlatans pappa stod och vänta medans matchen spelades igång. Det var en ganska seg och tråkig match och zlatans pappa skrek många gånger spring zlatan spring!! Vi blev oroliga när mff inte fick igång sitt spel och första halvlek var över. Under pausen gick Zlatans pappa och jag över till zlatan och sa zlatan visa nu!! Detta är din chans, din dröm, visa agenterna var du vill spela nästa säsong. Zlatan svarade med en orolig röst: ajaxagenterns sitter bakom målet och jag har inte visar ett skit..

Andra halvlek startade igång och det var en piggare zlatan. Tiden gick och lite in på andra halvlek hände det magiska, det skickligaste jag sett med mina ögon i hela mitt liv. Zlatan får bollen till vänster utanför Straffområdet, han chippar över en back och springer förbi honom sedan klackar han över en back till för att sedan trycka upp bollen med vänstervolley upp i nättaket.. Zlatan sträcker ut armarna och skriker Showtime Showtime! Agenterna var minst sagt imponerade som satt bakom målet. Världen stannade för mig och zlatans pappa, Glädjen i hans ögon , det var något obeskrivligt jag såg.

Sen vet alla hur det gått för vår största stjärna!

Detta är en berättelse som jag delar med mig eftersom jag tycker att detta är för det första det skickligaste jag sett i en match samt det ögonblick som förändrat svensk fotboll. Det är många spelare som är tekniska och dribblar men lyckas aldrig med att göra mål eller något avgörande, zlatan gör det gång på gång klackar skjuter volley osv, han är vår skickligaste och bästa spelare genom alla svenska tider,

Heja zlatan heja malmö heja sverige heja psg men framför allt heja realmadrid samt real madriidbloggen!

Med vänliga hälsningar

Skriv en kommentar